Londonās mērs pikts - koronavīrusa laikā metro esot pārāk pilns

©@LdnCommuter44 / SWNS/SCANPIX/LETA
©@LdnCommuter44 / SWNS/SCANPIX/LETA
©@LdnCommuter44 / SWNS/SCANPIX/LETA
©@LdnCommuter44 / SWNS/SCANPIX/LETA
©ZUMAPRESS.com/SCANPIX/LETA
©ZUMAPRESS.com/SCANPIX/LETA
©ZUMAPRESS.com/SCANPIX/LETA

Londonas mērs Sadiks Hans otrdien brīdināja, ka joprojām pārāk daudz cilvēku izmanto metro, neraugoties uz to, ka Lielbritānija centienos mazināt Covid-19 riskus ieviesusi stingru karantīnas režīmu. "Es nevaru to pateikt vēl stingrāk - mums ir pilnībā jāpārtrauc lietot sabiedrisko transportu nesvarīgiem mērķiem," tviterī brīdināja mērs. Pirmdien, kad Covid-19 epidēmijā Lielbritānijā nāves gadījumu skaits sasniedza 335, premjerministrs Boriss Džonsons izsludināja valsts mēroga stingro karantīnas režīmu. Iedzīvotājiem jāpaliek mājās, un tās viņi var pamest, vienīgi lai dotos uz veikalu pēc pārtikas, medicīnisku apsvērumu dēļ vai arī lai sportotu, bet arī tas pieļaujams tikai vienam fizisko nodarbību veidam dienā. "Darba devēji! Lūdzu, atbalstiet savus darbiniekus, lai viņi var strādāt no mājām, atskaitot gadījumus, kad tas ir absolūti nepieciešami," mudināja Hans. "Šo noteikumu neievērošana nozīmēs vairāk zaudētu dzīvību." Mērs arī aicināja valdību apturēt celtniecības darbus, ja vien netiek būvētas slimnīcas vai citi vitāli svarīgi objekti, šo pamudinājumu publicējot pēc tam, kad tīmeklī otrdienas rītā bija parādījušies fotoattēli ar ļaužu pilniem metro vilcieniem. Uzņēmums "Transport for London" (TfL) samazinājis vilcienu reisu skaitu, un ar to spiesti rēķināties cilvēki, kas joprojām brauc uz darbu. Hans pauda solidaritāti ar cilvēkiem, kas zaudēs visus ienākumus, ja paliks mājās. "Daudziem no tiem, kas joprojām brauc, ir nulles stundu līgumi, [kad tiek maksāts par padarīto darbu, nevis teorētiskām darba stundām], viņi strādā atsevišķiem projektiem vai arī ir pašnodarbinātie," norādīja mērs. "Pienācīga palīdzības pakete, lai atbalstītu šos strādniekus, atvieglotu šo situāciju un palīdzētu sabiedriskajam transportam, un es šo jautājumu esmu izvirzījis sarunās ar valdību." TfL nespēj palielināt pakalpojumu apjomu, jo "arvien lielāks darbinieku skaits ir slimi vai pašizolācijā," piebilda Hans.