Mēneša laikā gandrīz divkāršojies Bigbank izsniegto hipotekāro kredītu skaits

© Publicitātes foto

Šovasar tirgū pieteiktais Bigbank Latvija jaunais pakalpojums – hipotekārais kredīts – izpelnās aizvien lielāku popularitāti Latvijas iedzīvotāju vidū. Oktobrī noformēti līgumi par gandrīz divreiz lielāku kopsummu nekā septembrī, apliecinot cilvēku interesi par Bigbank piedāvāto izdevīgo finansējumu mājokļa iegādei vai būvniecībai.

Līdzīgi kā Igaunijā, kur Bigbank hipotekārais kredīts pērn izraisīja īstu «aizņemšanās drudzi», arī Latvijā pieprasījums pēc jaunā pakalpojuma strauji pieaug. Septembrī noslēgto darījumu skaits bija par 33% lielāka nekā augustā, bet oktobrī darījumu kopējās summas pieaugums bijis patiešām iespaidīgs - par 85% vairāk nekā septembrī.

«Klienti īpaši novērtē Bigbank izdevīgos aizdevuma nosacījumus un līdzšinējo sadarbības pieredzi. Vienmēr esam bijuši pretimnākoši un elastīgi, pielāgojot mūsu pakalpojumus klientu vajadzībām. Arī Hipotekārā kredīta gadījumā, mēs vienīgie Latvijā piedāvājam iespēju jaunām ģimenēm izvēlēties Hipotekārā kredīta atlikto maksājumu. Tas nozīmē, ka pirmos 3 līdz 10 gadus klients nemaksā pamatsummu un to sāk maksāt tikai tad, kad klienta ienākumu apjoms ir pieaudzis,» aizdevuma popularitātes iemeslus skaidro Bigbank Latvija vadītājs Ģirts Kurmis.

Klientu iesniegtie pieteikumi apliecina, ka hipotekārais kredīts kļuvis pieejams cilvēkiem ar dažādiem ienākumiem. 50 līdz 100 tūkstošu eiro vērta īpašuma potenciālo pircēju vidū 37,9% mēnesī pelna 1001 līdz 1500 eiro un 33,1% - aptuveni vidējo algu jeb 501-1000 eiro. Pat 100 līdz 150 tūkstošu dārgu mājokli lielākoties vēlas pirkt tie, kuri pelna līdz 1500 eiro mēnesī, bet aizņēmumu līdz 50 tūkstošiem eiro dārgai mājvietai tiecas noformēt 500 līdz 1000 eiro nopelnošie. To īpatsvars šajā segmentā sasniedz pat 46,4%.

Visaktīvākie kredītņēmēji ir vecumā no 31-40 gadiem, un to var izskaidrot gan ar pietiekamu uzkrājumu izveidošanu, gan pienācīgu finanšu pratību, lai sekmīgi tiktu galā ar ilgtermiņa saistībām. Šīs vecuma grupas pārstāvji visvairāk piesakās kā kredītam mājokļa iegādei, tā mājas būvniecībai. Izvēli lielā mērā diktē pašreizējā dzīvesvieta. 39,4% no tiem, kuri vēlas iegādāties gatavu mājokli dzīvo īrētā īpašumā. Savukārt 40,4% no privātmājas būvētājiem mitinās jau iegādātā dzīvoklī un vēlas pārcelties uz klusāku rajonu, kā arī iegūt privātu āra teritoriju ap dzīvesvietu.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.