Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" kopumā šogad neplāno palielināt aviobiļešu cenas, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).
Viņš pastāstīja, ka kopumā nozarē nav vērojams cenu pieaugums. "Jāteic, ka kopumā pēdējo 20 gadu laikā vispār nav bijuši cenu celšanas periodi. Tādēļ es paredzu, ka kopumā biļešu cenas varētu saglabāties tagadējā līmenī vai pat kristies," teica Gauss.
Stāstot par turpmāko "airBaltic" biļešu cenu politiku, aviokompānijas vadītājs norādīja, ka cenas ir jāoptimizē, jo dažkārt tās ir pārāk zemas un ir gadījumi, ka ir arī pārāk augstas. "Tādēļ mēs, plānojot ieņēmumus, centīsimies rast labākus risinājumus. Tomēr kopumā mēs neplānojam cenu pieaugumu. Konkurence to vienkārši neļautu darīt. Ja mēs paceltu cenas, tad mēs kļūtu mazāk pievilcīgi un cilvēki vienkārši nerezervētu biļetes uz mūsu lidojumiem. Aviobiznesā pašlaik nav lielu iespēju palielināt biļešu cenas, jo vienmēr būs kāds, kas piedāvās lidojumus lētāk," paskaidroja Gauss.
Viņš gan norādīja, ka tas nav īpaši veselīgi kopumā, jo tādēļ aviokompānijas pašlaik nestrādā ar peļņu. "Taču arī es nevaru pieņemt lēmumu par cenu pacelšanu, lai "airBaltic" atsāktu pelnīt, jo, ja es to daru viens pats, tas nestrādās. Pašlaik nozare skatās, kam ir labākā spēja menedžēt izdevumus. Tādas aviokompānijas pašlaik var piedāvāt minimālo cenu un līdz ar to arī augt daudz ātrāk nekā citi. Ja mēs skatāmies uz Eiropu, tad ir ļoti labi redzams, ka aviokompānijas, kuras pagātnē bija vadošās, tagad saskaras ar izdevumu pārvaldes problēmām. Konkurence ir ļoti spēcīga, un tās vienkārši nevar palielināt biļešu cenas, lai segtu izdevumus, tādēļ strādā ar zaudējumiem," klāstīja "airBaltic" vadītājs.
Gauss uzsvēra, ka "airBaltic" pastāv šī dilemma. "Biļešu cenas ir pārāk zemas, bet es nedomāju, ka mēs tās varam palielināt, par spīti konkurencei. Taču tas, ko mēs varam darīt, – mēs varam pārskatīt biļešu cenu atšķirību starp zemāko un augstāko punktu. Aviobiļetes cena vienmēr sākas ļoti zemā līmenī un tieši pirms reisa sasniedz augstāko punktu. Ja jūs tagad rezervējat biļeti lidojumam jūlijā, tā ir ļoti lēta. Ja jūs pērkat biļeti rītdienas lidojumam, tā jau ir daudz dārgāka. Mēs to mēģināsim optimizēt un izveidot labāku cenu pieauguma līkni. Starta cenas būs tādas pašas kā līdz šim. Mēs to esam sākuši, bet tas ir process, kas nenotiek vienā dienā. Aviobiļešu cenu noteikšana ir ļoti jutīgs process. Ja jūs aiziesiet uz jebkuru ceļojumu aģentūru, tad jebkurā meklētājā automātiski pirmās parādīsies lētākās aviobiļetes. Un cenas mainās teju katru stundu," viņš sacīja.