Valsts ieguldītais finansējums Latvijas aviokompānijai "airBaltic" domāts ne tikai parādu segšanai, bet arī attīstībai, trešdien intervijā Latvijas Radio teica Satiksmes ministrs (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss.
Viņš stāstīja, ka finansējums, ko valsts apņēmusies ieguldīt 57,6 miljonu latu apjomā, paredzēts gan parādu segšanai, kas jau ir iekrājušies piegādātājiem un lidostai, gan arī jaunu lidmašīnu iegādei.
"Summa ir precīzi aprēķināta tā, lai spētu nosegt iepriekšējā periodā ciestos zaudējumus un nozīmīgi līdzekļi tiktu veltīti arī flotes atjaunošanai. Tas nav tikai parādu segšanai vai kompānijas glābšanai, tas ir arī kompānijas attīstībai paredzēts," klāstīja Matīss, piebilstot, ka privātā akcionāra ieguldījums būs nedaudz mazāks nekā valsts - proporcionāls savam ieguldījumam kapitāldaļu skaitā.
SM pārstāvis stāstīja, ka "airBaltic" ir izveidojušies parādi piegādātājiem, lidostām un lidmašīnu līzinga kompānijām. "Tas ir viens virziens, kurā šī nauda tiks izmantota," teica Matīss. "Otrs ir jautājums par jaunas flotes iegādi. No šī gada novembra "Foker 50" lidmašīnas tiks izņemtas no "airBaltic" flotes un tās būs jāaizstāj. Lai paņemtu lidmašīnas līzingā, ir jāiemaksā trīs mēnešu drošības nauda," skaidroja Matīss.
Viņš valsts lēmumu ieguldīt kompānijā nodēvēja par vissaprātīgāko risinājumu, ņemot vērā "airBaltic" un saistīto nozaru devumu Latvijas ekonomikai.
SM valsts sekretārs stāstīja, ka valsts ieguldījums "airBaltic" tiks piešķirts kā Valsts kases aizdevumus, kas daļēji vai pilnībā tiks kapitalizēts pēc visu nosacījumu izpildes. "Šie visi ir 2011.gada budžeta līdzekļi. Papildus ietekme uz konsolidāciju 2012.gada budžetā nav paredzēta, jo ieguldījumi tiks veikti šajā gadā - iekšzemes kopprodukts ir pieaudzis vairāk nekā prognozēts," teica Matīss, apliecinot, ka fiziski nauda ieguldījumiem esot.
Jau vēstīts, ka valsts ir gatava ieguldīt "airBaltic" pamatkapitālā 57,6 miljonus latu. Ministru prezidents Valdis Dombrovskis otrdien žurnālistiem pavēstīja, ka valdība ir sagatavojusi vienošanos par "airBaltic" turpmāko finansēšanu un pārvaldību, kā arī uzsvēra – ja "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) piekritīs pamatkapitāla palielināšanas nosacījumiem, satiksmes ministrs ir pilnvarots šo vienošanos parakstīt.