Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" izvairīsies no Lietuvas aviokompānijas "FlyLaL" likteņa, trešdien intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" teica Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.
"Es uzskatu, ka no šāda scenārija būtu jāizvairās, bet, lai no tā varētu izvairīties, ir nepieciešama konstruktīva otrās puses rīcība [privātā akcionāra "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS)]," teica premjers, piebilstot, ka Satiksmes ministrijai (SM) un konsultāciju kompānijai "Prudentia" ir uzdots meklēt alternatīvus risinājumus.
Premjers atgādināja, ka valdība ir nolēmusi piedalīties proporcionālā "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanā kopā ar otru akcionāru - BAS. "Taču to var darīt vienīgi pēc nosacījumu izpildīšanas par "airBaltic" vadības maiņu, akcionāru līguma pārskatīšanu un statūtu maiņu, kā arī Rīgas lidostas kā bāzes lidostas noteikšanu," atgādināja valdības vadītājs.
Dombrovskis piekrita, ka valdībai ir steidzami jārīkojas, lai nepieļautu "FlyLaL" likteni, taču diemžēl sarunas ar privāto akcionāru nevedas. Viņaprāt, ir aktīvi jāstrādā pie tā, lai saglabātu "airBaltic" un Latvijas līdzšinējo lomu aviācijas nozarē reģionā.
Jautāts, vai valdība nepieļaus "airBaltic" bankrotu, premjers teica, ka tas būs atkarīgs no BAS. "Valdība katrā gadījumā strādā pie tā, lai no šī scenārija izvairītos un konceptuāls lēmums tika pieņemts jau pirms trīs nedēļām," teica Dombrovskis.
Jau ziņots, ka "airBaltic" nepieciešama pamatkapitāla palielināšana. Valdība 23.augustā nolēma, ka Latvijas valsts piedalīsies "airBaltic" glābšanā, taču izvirzīja tam vairākus nosacījumus. Satiksmes ministrs Uldis Augulis toreiz paskaidroja, ka ir jāpanāk "airBaltic" vadības maiņa, jāveic grozījumi statūtos, panākot tajos Komerclikuma nosacījumus, un jāveic izmaiņas akcionāru sadarbības līgumā, lai valstij būtu lielāka ietekme, kā arī lidostai "Rīga" jābūt kā bāzes lidostai, kas nodrošinātu, ka kompānija darbojas Latvijā.
Kompānija veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām - Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā. "airBaltic" neauditētie zaudējumi pērn bija 34,2 miljoni latu pretēji peļņai 2009.gadā.
"airBaltic" dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder " airBaltic" prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% - Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".