Eksperti: sūdzībās par aviopakalpojumiem parasti pieprasa kompensāciju par atceltiem reisiem

Lielākajā daļā sūdzību par aviopakalpojumiem šogad astoņos mēnešos patērētāji pieprasījuši kompensācijas par sagādātajām neērtībām atcelta, kavēta reisa vai nozaudētas bagāžas dēļ, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Viņa norādīja, ka kopumā šogad astoņos mēnešos PTAC saņēmis 94 sūdzības par nekvalitatīviem aviopakalpojumiem, tostarp 43 PTAC saņemtajās sūdzībās par atceltajiem reisiem norādīts, ka patērētājam netika sniegta informācija par pasažieru tiesībām, netika sniegta aprūpe un nav atlīdzināta biļetes cena par atceltu lidojumu.

Savukārt 17 patērētāju sūdzības ir par kavētiem reisiem, par kuriem patērētāji prasa izmaksāt kompensāciju.

Žunde atzina, ka PTAC saņēmis arī četras sūdzības par atteiktu iekāpšanu un neizmaksātu kompensāciju, bet divas – par aizkavētu bagāžu, kā dēļ pasažieriem galamērķī bija jāiegādājas pirmās nepieciešamības preces. "Viņi prasa atlīdzināt radušos izdevumus," sacīja PTAC pārstāve.

Tāpat PTAC saņēmis vēl 25 sūdzības par citiem gadījumiem. "Piemēram, pasažieri nav dzirdējuši, ka sākas iekāpšana uz reisu, vai iegādājoties akcijas biļetes, netika sniegta informācija, ka nevarēs mainīt lidojuma datumu, vai pasažieri nav paspējuši reģistrēties lidojumam u.tml.," paskaidroja Žunde.

Tomēr PTAC pārstāve teica, ka konkrētas aviokompānijas, par kurām patērētāji sūdzējušies, nosaukt nevar. "Diemžēl nevarēsim nosaukt konkrētas aviokompānijas, jo šāda informācija neliecina par tendenci un ne vienmēr patērētāju sūdzības ir pamatotas," uzsvēra Žunde.

Jau vēstīts, ka kopumā šogad astoņos mēnešos PTAC saņēmis 1451 iesniegumu un sūdzību, no kuriem 291 sūdzība bija par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses un citas.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais