Ventspils osta jau šogad cer sākt prāmju satiksmi uz Sāremā salu un Gotlandi

Ventspils osta jau šogad cer sākt prāmju satiksmi no Ventspils uz Sāremā salu un Gotlandi, intervijā portālam "Baltic Business Service" pastāstīja Ventspils brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis.

"Pašlaik ir izsludināts konkurss par prāmju līniju – gan uz Sāremā salu Igaunijā, gan uz Gotlandi Zviedrijā. Sākotnēji šie pārvadājumi būs vairāk domāti tūristiem vasaras sezonā. Ceru, ka šīs līnijas izdosies palaist jau šogad, tomēr apsolīt to nevar, jo tas, vai šāda prāmju līnija būs, ir privātuzņēmēju rokās," paskaidroja Sarmulis.

Viņš atzina, ka prāmju bizness nebūt nav vienkāršs, turklāt tā nav pati pelnošākā nozare, jo kuģa braukšanas izmaksas ir visai augstas.

"Ja būs lielāks pieprasījums pēc prāmju satiksmes, būs arī papildu kuģi, tomēr pašreizējo pieprasījumu pēc satiksmes prāmju kompānijas nodrošina pilnā apmērā. Piemēram, "Scandlines" uz savas līnijas ir uzlikusi lielāku kuģi. Tāpat Ventspils ostā ir ienākusi jauna kompānija "Finline". No Ventspils ostas četras reizes nedēļā kursē kuģis uz Vāciju, divas reizes uz Krieviju, bet piecas reizes nedēļā uz Zviedriju – Nīneshamnu," klāstīja Sarmulis.

Pēc viņa teiktā, prāmju pakalpojumus pamatā izmanto kravu pārvadātāji, tam seko vieglās mašīnas un tūristi.

Ekonomika

Demogrāfijas rādītāji iezīmē nākotnes pensionāru ainu drūmās krāsās. Jau pēc 25 gadiem, šodienas darbinieks, dodoties pelnītā atpūtā, pensijā saņems tikai trešdaļu no vidējās algas valstī. Atrast naudu, lai izmaksātu pensijas, valstij būs grūti. Taču ar saviem šī brīža lēmumiem valsts grib apsolīt maksāt vēl vairāk. Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” ziņo, ka 1% pārnese uz 1. pensiju līmeni četru gadu laikā papildinās speciālo budžetu par 616 miljoniem eiro, bet par atmaksu nākotnē skaidras vīzijas nav.

Svarīgākais