Ventspils osta jau šogad cer sākt prāmju satiksmi uz Sāremā salu un Gotlandi

Ventspils osta jau šogad cer sākt prāmju satiksmi no Ventspils uz Sāremā salu un Gotlandi, intervijā portālam "Baltic Business Service" pastāstīja Ventspils brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis.

"Pašlaik ir izsludināts konkurss par prāmju līniju – gan uz Sāremā salu Igaunijā, gan uz Gotlandi Zviedrijā. Sākotnēji šie pārvadājumi būs vairāk domāti tūristiem vasaras sezonā. Ceru, ka šīs līnijas izdosies palaist jau šogad, tomēr apsolīt to nevar, jo tas, vai šāda prāmju līnija būs, ir privātuzņēmēju rokās," paskaidroja Sarmulis.

Viņš atzina, ka prāmju bizness nebūt nav vienkāršs, turklāt tā nav pati pelnošākā nozare, jo kuģa braukšanas izmaksas ir visai augstas.

"Ja būs lielāks pieprasījums pēc prāmju satiksmes, būs arī papildu kuģi, tomēr pašreizējo pieprasījumu pēc satiksmes prāmju kompānijas nodrošina pilnā apmērā. Piemēram, "Scandlines" uz savas līnijas ir uzlikusi lielāku kuģi. Tāpat Ventspils ostā ir ienākusi jauna kompānija "Finline". No Ventspils ostas četras reizes nedēļā kursē kuģis uz Vāciju, divas reizes uz Krieviju, bet piecas reizes nedēļā uz Zviedriju – Nīneshamnu," klāstīja Sarmulis.

Pēc viņa teiktā, prāmju pakalpojumus pamatā izmanto kravu pārvadātāji, tam seko vieglās mašīnas un tūristi.

Ekonomika

Vidējais patēriņa cenu līmenis šā gada jūlijā, salīdzinot ar 2024. gada jūliju, pieaudzis par 3,8%. Kā samazināt pārtikas cenas? Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Ingūna Gulbe un Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs TV24 atzina, ka nav jāizgudro jauns velosipēds – Eiropā pastāv un darbojas samazinātais PVN pārtikai. Latvijā par to tiek runāts gadiem, bet lēmums tā arī nav pieņemts.

Svarīgākais