Grib no Pasažieru vilciena piedzīt 99,4 tūkstošus latu par nolaidību avārijā uz Ķeguma pārbrauktuves

Uzņēmums "Stiga RM" vēlas piedzīt no pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" 99,4 tūkstošus latu par mašīnista nolaidību avārijas izraisīšanā uz Ķeguma pārbrauktuves šā gada marta beigās.

"Stiga RM" advokāts Aldis Gobzems informēja, ka uzņēmums trešdien iesniedza Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas apgabala tiesā prasību pret PV par nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu par tās elektrovilciena mašīnista pieļauto kļūdu, kā dēļ 29.martā notika vilciena un uzņēmuma kravas mašīnas sadursme uz Ķeguma pārbrauktuves. Uzņēmums no PV tiesas ceļā vēlas atgūt 99 355 latus.

Gobzems norādīja, ka Valsts policijas Rīgas reģiona un Kārtības policijas pārvaldes Satiksmes administratīvo pārkāpumu izskatīšanas birojs ir atzinis, ka "Stiga RM" piederošā kravas transportlīdzekļa vadītājs faktiski nav vainojams ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā, jo ievēroja ceļu satiksmes noteikumus un atbilstoši tiem brīdināja vilciena mašīnistu par salūzušo transportlīdzekli uz pārbrauktuves. "Pašlaik ir ierosināts kriminālprocess saistībā ar šo ceļu satiksmes negadījumu. Tādējādi, pēc šā atzinuma un ierosinātā kriminālprocesa, ir tikai godīgi, ka PV atbild par savu kļūdu un atlīdzina cietušajam uzņēmumam nodarītos zaudējumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījuma dēļ," viņš klāstīja.

Turklāt "Stiga RM" rīcībā ir informācija, kas tiek pārbaudīta, ka, iespējams, šā vilciena mašīnistam šis nav vienīgais ceļu satiksmes negadījums, bet gan ceturtais, kurā viņš ir iesaistīts, piebilda Gobzems.

"Stiga RM" atgādināja, ka uzņēmuma smagās automašīnas vadītājs, konstatējot auto mehānisma bojājumus, rīkojās atbilstoši apstākļiem, ieslēdzot visus gaismas signālus un atstarojošā tērpā dodoties pretim vilcienam ar brīdinājuma signāliem, cenšoties apstādināt tuvojošos vilcienu. Pirms elektrovilciena sadursmes ar transportlīdzekli "Stiga RM" transportlīdzekļa vadītājs jau bija apturējis vienu vilciena sastāvu, kas tuvojās pārbrauktuvei no Ķeguma puses, un lūdzis tā vadītāju paziņot pa rāciju par avārijas situāciju citiem vilcienu sastāviem, kā arī, ievērojot otru vilciena sastāvu, devās tam pretī, lai apturētu arī no Rīgas tuvojošos vilciena sastāvu.

"Neatkarīgu ekspertu veikts eksperiments apliecina, ka kopš pirmā elektrovilciena apturēšanas bija pagājušas aptuveni sešas minūtes laika, lai arī otram vilciena sastāvam, kas tuvojās no pretējā virziena, tiktu sniegta informācija par salūzušo kravas automašīnu uz vilciena pārbrauktuves. Līdz ar to šo sadursmi bija iespējams novērst, savlaicīgi nododot informāciju visiem vilciena mašīnistiem, kas atradās satiksmē šajā posmā," paskaidrots uzņēmuma paziņojumā, piebilstot, ka eksperimentā pieņemtie juridiskie slēdzieni un detalizēta informācija par tā norisi tika nodoti visām šā satiksmes negadījuma izmeklēšanā iesaistītajām institūcijām.

Sadursme faktiski notika, kā minimums, vilciena mašīnista neuzmanības dēļ, jo visi apstākļi liecina par to, ka smagās automašīnas vadītājs šajā gadījumā bija darījis visu iespējamo, lai novērstu sadursmi, uzsvēra Gobzems.

Jau vēstīts, ka 29.marta rītā Ķegumā uz dzelzceļa pārbrauktuves elektrovilciens sadūrās ar kravas auto. Dzelzceļa satiksme negadījuma dēļ līnijā Rīga–Lielvārde uz laiku tika slēgta, bet bojāgājušo un nopietni cietušo nebija. Valsts policija par notikušo sāka kriminālprocesu par noziegumiem pret satiksmes drošību.

Kriminālprocess sākts, lai varētu veikt pilnvērtīgu šā negadījuma izmeklēšanu un nepieciešamības gadījumā pie atbildības saukt vainīgās amatpersonas.

"Lursoft" informācija liecina, ka "Stiga RM" dibināts 1994.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1,25 miljoni latu, un tas pieder Andrim Ramoliņam.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Ekonomika

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais