Latvijā pēdējā gada laikā uz pusi jeb 49,7% palielinājies pirkumu skaits internetā, liecina "Swedbank" veiktā aptauja.
Aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā 62% iedzīvotāju internetā iepērkas vismaz reizi pusgadā. Taču savas zināšanas par drošu iepirkšanos teju trešā daļa jeb 28% iedzīvotāju joprojām vērtē kā nepietiekamas.
Aptaujas dalībnieki, taujāti par drošības principiem, kādus ievēro, iepērkoties tiešsaistē, visbiežāk minējuši informācijas sargāšanu. 85% no respondentiem, kuri internetā iepērkas regulāri (vismaz divas reizes gadā), norādījuši, ka nekad nesniedz informāciju, kas nav saistīta ar konkrēto pirkumu vai maksājumu, piemēram, PIN kodu, internetbankas paroles u.tml. Savukārt 73% aptaujāto saglabā visus pirkumu apliecinošus dokumentus. 25% vienmēr dod priekšroku tirgotājiem, kas atbalsta "3D Secure" sistēmu drošiem pirkumiem internetā.
Aptaujas dati arī liecina, ka mazāk izmantotie drošības principi ir atsevišķa maksājumu karte, lai iepirktos internetā (19% aptaujāto), iepazīšanās ar tirgotāja personas informācijas aizsargāšanas politiku (20% aptaujāto) un pārliecināšanās, ka tīmekļa servera adrese sākas ar https://, nevis http:// (22% aptaujāto).