Atbildīgās institūcijas šonedēļ rīkos reidu, lai kontrolētu tos iedzīvotājus, kuri regulāri ar pārbūvētām automašīnām ieved degvielu no austrumiem un veido rindas uz robežas. Reida norises vieta un laiks netiek atklāts.
Valsts robežsardze aģentūru BNS informēja, ka izpildot 28.jūnijā Valsts robežsardzes (VRS), Valsts ieņēmuma dienesta (VID) un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) panākto vienošanos, šonedēļ, vienā no austrumu robežas robežkontroles punktiem notiks šo dienestu amatpersonu kopīgi rīkots pastiprinātās transportlīdzekļu kontroles pasākums.
Pasākuma laikā pastiprināti kontrolēs robežu šķērsojošos transportlīdzekļus, lai kopīgi meklētu efektīvus risinājumus transportlīdzekļu nesankcionētās pārbūves konstatēšanai.
Aizdomīgos transportlīdzekļus novirzīs pilnai pārbaudei, kur pārbaudīs to atbilstību tehniskajiem parametriem.
Jau ziņots, ka viens no risinājumiem rindu samazināšanai ir pastiprināti kontrolēt tā saucamos degvielas vedējus, kuri izmanto ar pārbūvētām benzīna bakām aprīkotus transportlīdzekļus un veido rindas uz robežas.
Iestājoties vasaras sezonai, regulāri veidojas vieglo automašīnu rindas Terehovas un Grebņevas robežšķērsošanas vietās, un robežsardze ir konstatējusi, ka līdz 70% personu, kuras pārvietojas ar vieglajām automašīnām, ir pierobežas iedzīvotāji, kuri, nepārkāpjot likuma ierobežojumus, regulāri šķērso robežu, lai ievestu Latvijā likumā atļauto degvielas daudzumu.
Lai atvieglotu robežšķērsošanu cilvēkiem, kuri uz Krieviju dodas labticīgos nolūkos, piemēram, tūrisma braucienos, robežsardze uzskata par nepieciešamu veikt pasākumus nolūkā samazināt degvielas vedēju plūsmu.
Robežsardze plāno uz robežas veikt transportlīdzekļu pastiprinātu pārbaudi ar nolūku novērst gadījumus, ka robežšķērsošanai regulāri tiek izmatoti automobiļi ar pārbūvētām vai nestandarta degvielas bākām.
Šie aizdomīgie transportlīdzekļi tiks novirzīti pilnai pārbaudei.
Tāpat robežsardze rosina vērtēt nepieciešamību veikt grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", nosakot regularitāti attiecībā uz degvielas ievešanu, proti, ne vairāk kā vienu reizi nedēļā, nevis diennaktī, kā tas ir pašlaik.
Šāda prakse nesen ir ieviesta arī Lietuvā, kur degvielu atļauts ievest tikai piecas reizes mēnesī un par katru nākamo reizi jāmaksā nodoklis par jebkuru ievestās degvielas daudzumu.