Latvijas iedzīvotāji alu lieto retāk nekā Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāji, liecina Latvijas alus darītavas "Cēsu alus" sadarbībā ar sabiedrības domas izpētes centru SKDS veiktā pētījuma "Baltijas alus indekss 2011" rezultāti.
"Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere otrdien žurnālistiem pastāstīja, ka tikai 22,5% Latvijas iedzīvotāju alu lieto ne retāk kā reizi nedēļā, Igaunijā tie ir 29,6%, bet Lietuvā – 38,1%. Tiesa, Latvijā alus ir iecienītāks dzēriens nekā Igaunijā – alu kā iecienītāko dzērienu atzina attiecīgi 28,6% un 26,4%. Lietuvā alus ir iecienītākais dzēriens 35,6% iedzīvotāju.
Sietiņsone-Zatlere uzsvēra, ka Lietuvā arī šogad ir augstākais alus indekss, kas ietver to, cik daudziem cilvēkiem alus ir iecienītākais dzēriens, cik bieži tas tiek dzerts un kādās situācijās priekšroka tiek dota alum, nevis citiem alkoholiskajiem dzērieniem, – 55,5%, turklāt Lietuva ir vienīgā Baltijas valsts, kurā šis alus indekss 2011.gadā ir pieaudzis. Savukārt Latvijā un Igaunijā alus indekss ir krities, sasniedzot attiecīgi 49,9% un 51,6%. "Cēsu alus" vadītāja minēja, ka vidēji viens Latvijas iedzīvotājs gadā patērē aptuveni 80 litrus alus.
Saskaņā ar pētījuma datiem šogad alus ir iecienītākais dzēriens 29% Latvijas iedzīvotāju. "Alus joprojām lielā mērā konkurē ar vīnu un dzirkstošo vīnu, taču šogad alus vīnu un dzirkstošo vīnu popularitātes ziņā ir apsteidzis," sacīja Sietiņsone-Zatlere un informēja, ka vīnu un dzirkstošo vīnu šogad kā iecienītāko dzērienu atzīmēja 28% iedzīvotāju. Vienlaikus "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja uzsvēra, ka alus popularitāte pēdējos trīs gados pieaug.
"Arī alus kokteiļu tendence nedaudz pieaug, bet, protams, proporcionāli to popularitāte ir diezgan zema – 2%," atzina Sietiņsone-Zatlere un piebilda, ka savukārt stipro alkoholisko dzērienu popularitāte ir diezgan stabila – 13%, savukārt alkoholisko kokteiļu popularitāte triju gadu laikā ir kritusies par trim procentpunktiem – no 7% līdz 4%.
Alus darītavas vadītāja norādīja, ka tieši vīriešiem alus ir visiecienītākais alkoholiskais dzēriens – 47% respondentu, taču arī sieviešu vidū alus popularitāte gada laikā pieaugusi par diviem procentpunktiem.
Arī reģionos alus popularitātei ir tendence pieaugt. "Rīgā, kas ir metropole, alus popularitāte stāv uz vietas (23% respondentu), bet reģionos alus popularitāte ir tikai pieaugusi, visizteiktāk tieši Kurzemē un Latgalē – abās 34%," pavēstīja Sietiņsone-Zatlere.
Pētījumu "Baltijas aluss indekss" "Cēsu alus" pirmo reizi veica 2009.gadā. Kopumā indekss parāda alus popularitāti par citiem dzērieniem.
"Cēsu alus" ir Latvijā otra lielākā alus darītava, uzņēmums ražo arī bezalkoholiskos atspirdzinošos dzērienus, alkoholiskos kokteiļus un sidru. Uzņēmuma 99% balsstiesīgo akciju pieder Somijas koncernam "OLVI Oyj", kas ir trešais lielākais alus ražotājs Somijā.