Augulis: "Latvenergo" tarifi varētu sadārdzināt biļešu cenas elektrovilcienos

Latvijas energokompānijas "Latvenergo" tarifi jaunie tarifi varētu sadārdzināt biļešu cenas elektrovilcienos, otrdien publicētā intervijā laikrakstam "Latvijas Avīze" (LA) prognozējis satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Tāpat tiek pieļauta sabiedriskā transporta sadārdzināšanās. "Mums ir grūti ietekmēt Ēģipti un Lībiju tādā nozīmē, lai šajās valstīs nebūtu strīdu, kas ietekmē naftas un tālāk arī degvielas cenas. Tās ir izmaksas automašīnu lietotājiem un pasažieru pārvadātājiem. Visā pasaulē uz degvielas sadārdzinājuma rēķina biļešu cena varētu pieaugt," atzina ministrs.

Satiksmes ministrs stāstīja, ka turpinās diskusija par dotāciju samazināšanu sabiedriskajam transportam un šogad sistēmu ir nepieciešams sakārtot. "Patlaban Satiksmes ministrija mēģina vienoties ar Starptautisko valūtas fondu par dotācijas samazināšanu. Ja atbalstu sabiedriskajam transportam mazinām, tad kaut kas ir jāliek vietā. Lai darbotos ilgtermiņā, mēs esam iecerējuši nozari sakārtot sistēmiski. Tas nozīmē dotācijas atņemšanu kādam no vienā laikā braucošiem starppilsētu un vietējās nozīmes autobusiem, kur vienam ir iekāpšanas maksa, bet otram tās nav. Līdzīgi notiek ar starppilsētu autobusu reisiem, kas notiek vienā laikā ar vilcienu reisiem. Būs jāizšķiras, vai braukt ar autobusu vai citā laikā ar vilcienu. Patlaban notiekošais saimnieciski nav pieņemams nevienam, tostarp arī starptautiskajiem aizdevējiem. Lai varētu mazināt dotācijas, ir jāiegulda sliežu ceļu uzturēšanā, apgaismojumā, signalizācijas ierīcēs ar mērķi, lai nākotnē izmaksas uz sliežu kilometru būtu mazākas," norādīja Augulis.

Pēc viņa teiktā, Latvijai šā gada laikā sistēma ir jāsakārto tā, lai nebrauktu tukši autobusi, par kuriem maksā valsts. "Ir noslēgti līgumi ar uzņēmējiem, un ar viņiem esam vienojušies par sadarbības nosacījumu maiņu šā gada laikā. Ļoti veiksmīgi šo darbu izdarīja Kurzemes plānošanas reģionā. Ceru, ka sasparosies arī Zemgales reģionā, jo vietējie pārvadājumi ir atkarīgi no plānošanas reģionu aģentūrām, kas sadarbojas ar Autotransporta direkciju," piebilda satiksmes ministrs.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka valdība 1.martā slēgtā sēdē vienojās par pasākumiem, kas nodrošinās šā gada budžeta konsolidāciju 50 miljonu latu apmērā. Viens no pasākumiem budžeta konsolidācijai ir dotācijas pasažieru pārvadātājiem samazināšana par trim miljoniem latu.

Autotransporta direkcija ir iesniegusi SM situācijas izvērtējumu par sekām, kādas var rasties, vēl papildus konsolidējot trīs miljonus latu valsts dotācijai zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem.

Iesniegtā informācija liecina, ka, papildus samazinot dotācijas apmēru, būs jāpārskata maršrutu tīkls un jāsamazina reisu skaits, tostarp pārvadājumos pa dzelzceļu. Valsts finansējuma samazināšana radīs situāciju, ka jāpārskata tas iedzīvotāju loks, kas saņem braukšanas maksas atvieglojumus.

Pēdējos gados no valsts budžeta piešķirto līdzekļu apmērs par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem pārvadātājiem gadu no gada ir samazinājies - 2008.gadā tas bija 74,41 miljons latu, 2009.gadā - 71,138 miljoni latu, pagājušajā gadā - 61,697 miljoni latu, savukārt šogad no valsts budžeta pasažieru pārvadātājiem paredzēts piešķirt 51,923 miljonus latu.

Ziņots arī, ka pasažieru pārvadātāji 24.martā, rīkojot brīdinājuma akciju Latvijā, izpildīs tikai pusi no paredzētajiem reģionālo pārvadājumu reisiem.

Ekonomika

Vai “airBaltic” pērk lidmašīnas, lai tās izīrētu citiem? Šāds jautājums sociālajos tīklos sastopams bieži, kopš nacionālā aviokompānija paziņoja, ka no nākamā gada papildu lidmašīnas tiks izīrētas aviācijas gigantam “Lufthansa Group”. Par to, ko šis darījums nozīmē lidsabiedrībai un iedzīvotājiem, plašāk vēsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.

Svarīgākais