Kruīza kuģu termināļus plāno veidot abās pusēs Vanšu tiltam

Rīgas brīvosta jaunos kruīza kuģu termināļus iecerējusi veidot abās pusēs Vanšu tiltam, vienu pie esošā pasažieru termināļa, bet otru - Ķīpsalā.

Kā šodien Investīciju un uzņēmējdarbības padomes sēdē sacīja Rīgas brīvostas pārvaldes Projektu daļas vadītāja Inese Vilāne, brīvosta veikusi izpēti iespējamai kruīza kuģu piestātņu izveidošanai pilsētas centrā.

Brīvosta prognozē, ka 2015.gadā Rīgas ostā varētu ienākt 120-136 kruīza kuģi ar 140 000-160 000 pasažieru, bet 2030.gadā - jau 173-258 kuģi.

Rīgas vicemērs un brīvostas valdes priekšsēdētājs Ainārs Šlesers (LPP/LC) uzsvēra, ka kruīza kuģu piestātnes jāizveido pilsētas centrā, līdzīgi kā tas esot Venēcijā un Tallinā. "Pasažieriem jāspēj uz pilsētu aiziet ar kājām. Ja viņiem liks izkāpt starp oglēm, viņi paliks kuģī."

Šlesers atzīmēja, ka Rīga esot daudz interesantāka pilsēta par Tallinu, bet kruīza kuģi braucot uz turieni, jo "tur viss sakārtots".

Vicemērs arī norādīja, ka kruīza kuģa terminālim nevajadzētu atrasties Voleros, kur varot attīstīt kravu biznesu.

Lai attīstītu kruīza kuģu termināli Ķīpsalā, nepieciešams atrisināt vairākus nopietnus jautājumus, informēja Vilāne.

Terminālim nolūkotā vieta atrodas ārpus ostas robežām, teritorijas izmantošanas aprobežojumus nosaka gan piederība Ķīpsalas vēsturiskajai apbūvei, gan atrašanās Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā.

Tāpat detālplānojuma izstrāde un nepieciešamo saskaņojumu iegūšana ir laikietilpīga, termināļa izveide skar apstādījumu un dabas teritoriju, nepieciešama jaunas piestātnes būvniecība, jāveido jauna teritorija termināļa darbības nodrošināšanai un nepieciešama Ietekmes uz vidi novērtējuma procedūra, jo tiks aizbērta ūdens platība.

Pozitīvi gan esot tas, ka pašreizējais nomnieks SIA "Eurolines" izteicis konceptuālu atbalstu termināļa izveidei, norādīja Vilāne.

Padome nolēma, ka jāturpina darbs pie kruīza kuģu termināļu veidošanas. Jāatrisina jautājums par teritorijas izmantošanas nosacījumu maiņu, bet pirms projekta sākšanas jāizstrādā teritorijas detālplānojums.

Lai varētu nodrošināt kruīza kuģu nokļūšanu līdz pilsētas centram, pār Daugavu būtu jābūvē augstais tilts.

Ekonomika

Ne tikai ļaužu subjektīvas sajūtas, bet arī objektīva statistika rāda, ka pārtikas cenas veikalos aug un aug, bet ienākumi nepalielinās. Latvietis raudādams maksā par pienu, gaļu un maizi tikpat daudz kā bagātais vācietis un vairāk nekā lietuvietis un polis.

Svarīgākais