LDz izveido otro sliežu savienojumu ar Baltkrieviju

13.novembrī uz Latvijas un Baltkrievijas robežas starp Latvijas staciju Indrā un Baltkrievijas Bigosovo tiks pabeigta sliežu uzstādīšana otrajā sliežu ceļā, kas nākotnē ļaus ievērojami palielināt kravu caurvedes spēju starp divām valstīm.

Lai gan otro sliežu ceļu paredzēts nodot ekspluatācijā tikai nākamā gada pavasarī, jo vēl tiks uzstādītas signalizācijas sistēmas, pamatdarbu pabeigšana un pēdējās sliedes ielikšana atbilstoši dzelzceļa tradīcijām notiek īpaši - piedaloties vadītājiem un darba veicējiem. Latvijas un Baltkrievijas dzelzceļu savienošanā ar otru sliežu ceļu piedalīsies arī Baltkrievijas dzelzceļa pārstāvji.

"Šis projekts mums ir ļoti nozīmīgs, jo ļaus ievērojami palielināt kravu caurvedes spēju šajā dzelzceļa koridorā. Tas ļaus piesaistīt pārvadāt vairāk kravu un nodrošināt valstij lielākus ieņēmumus," norāda LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Otrā sliežu ceļa izbūve finansēta no LDz, kā arī valsts un ES Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Ekonomika

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 6,393 miljoni eiro, kas ir par 49,1% vairāk nekā pērn deviņos mēnešos, bet uzņēmuma zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 44 783 eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

Svarīgākais