"airBaltic" pērn zaudējusi 83,6 miljonus latu

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akcionāru sapulcē šodien apstiprināts lidsabiedrības 2011.gada pārskats, kas liecina, ka pērn lidsabiedrības zaudējumi sasnieguši 83,6 miljonus latu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Ministrijā skaidro, ka zaudējumi radušies, jo izveidots "airBaltic" tirgus situācijai neatbilstošs biznesa modelis, kā arī virkne tiesvedību negatīvi ietekmējuši 2011.gada rezultātu.

SM uzsver, ka, pateicoties ievērojamu restrukturizācijas pasākumu sākšanai jau 2011.gada nogalē un akcionāru finansējumam, "airBaltic" pārvarēja lielāko krīzi nacionālās lidsabiedrības pastāvēšanas vēsturē. 2012.gada pirmajā ceturksnī uzņēmuma vadības komanda sadarbībā ar starptautiskiem biznesa un aviācijas ekspertiem izstrādāja uzņēmuma biznesa plānu turpmākajiem pieciem gadiem. Jaunais biznesa plāns "airBaltic ReShape" iezīmējot aviokompānijas nākotnes attīstību, tostarp flotes modernizāciju, izmaksu optimizāciju, darbības efektivitātes paaugstināšanu, ieņēmumu palielināšanu un uzlabojumus lidojumu tīklā – kopumā 27 specifiskas iniciatīvas 14 jomās.

Īstenojot "airBaltic ReShape", aviokompānija plāno konsolidāciju par 330 miljoniem latu piecu gadu laikā – posmā no 2012.-2016.gadam. "airBaltic ReShape" mērķis ir atjaunot aviokompānijas pelnītspēju 2014.gadā. Plānots, ka "airBaltic ReShape" restrukturizācijas process jau šogad sniegs būtisku ieguldījumu lidsabiedrības finanšu rādītāju uzlabošanā, 2012.gadā nodrošinot zaudējumu samazinājumu līdz 38 miljoniem latu.

"airBaltic" biznesa plāns turpmākajiem pieciem gadiem paredz arī modernizēt floti, lai nākotnē izmantotu pamatā divu veidu lidmašīnas - "Bombardier CS300" jaunākās paaudzes reaktīvās lidmašīnas, kā arī patlaban rīcībā esošās "Bombardier Q400 Next Gen" turbopropelleru lidmašīnas reģionālajiem lidojumiem.

SM apgalvo, ka modernizēta flote ļaus "airBaltic" strādāt daudz efektīvāk un ar zemākām izmaksām, kā arī pievērst uzmanību biļetēm par pieejamām cenām lidojumiem uz Eiropu, Tuvajiem Austrumiem, Krieviju un NVS valstīm, kā arī palielināt lidojumu biežumu uz augsti pieprasītajiem galamērķiem.

Jau iepriekš ziņots, ka "airBaltic" un "Bombardier Aerospace" 10.jūlijā paziņoja, ka ir parakstījuši nodomu protokolu par desmit "CS300" lidmašīnu iegādi un pirkuma tiesību saņemšanu vēl desmit "CS300" lidmašīnām, par kopējo kataloga cenu 20 lidmašīnām 1,57 miljardu ASV dolāru (898 miljoni latu) apmērā.

Kā ziņots, pašreizējais lidsabiedrības vadītājs Martins Gauss iepriekš lēsa, ka zaudējumi pērn varētu sasniegt 77 miljonus latu.

"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir 34 lidmašīnas - sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen".

Svarīgākais