Latvenergo subsidētās elektroenerģijas apjoms tarifu norēķinu pirmajā gadā bijis 18 miljoni latu

Elektroenerģijas subsīdijas piemērošana pirmo 1200 kilovatstundu (kWh) patēriņam sasniegusi prognozēto rezultātu, jo aptuveni puses Latvenergo mājsaimniecību klientu patēriņš nav pārsniedzis Starta tarifa apjomu.

„AS „Latvenergo” lēmums 2011.g. veikt elektroenerģijas cenas samazinājumu uz sava rēķina, ir attaisnojies. Apzinoties tā brīža sarežģīto ekonomisko situāciju, tika mazināta elektroenerģijas cenas kāpuma ietekme, tādējādi ieguvēja bija sabiedrības lielākā daļa. Atbalsts iedzīvotājiem tika īstenots no Latvenergo sekmīgās darbības brīvajā elektroenerģijas tirgū Baltijā, tādēļ uzņēmums nav pielietojis nekādas subsīdijas starp regulētā tarifa klientu grupām,” uzsver Uldis Bariss, AS „Latvenergo” valdes loceklis.

Uldis Bariss arī norāda, ka šobrīd spēkā esošā tarifa struktūras izveidē pērn Latvenergo ir ņēmis vērā visus juridiskos un ekonomiskos aspektus, un iedzīvotāju atbalsts ekonomiskajā situācijā, kad tik pārdzīvota krīze ekonomikā, bija atbilstošs risinājums. AS „Latvenergo” klientu atbalsta īstenošana, samazinot elektroenerģijas cenu, pirmajā gadā kopš jaunu tarifu ieviešanas ir izmaksājusi 18 mlj latu.

Elektroenerģijas patēriņš Latvijas mājsaimniecībās pirmajā gadā kopš tarifu ieviešanas (01.04.2011 – 31.03.2012) ir 1799 mlj kilovatstundu (kWh), no kurām pēc Pamata tarifa – 936 mlj kWh jeb 52%, pēc Starta – 863 mlj kWh jeb 48%. Veicot cenas samazinājumu, Latvenergo subsidētās elektroenerģijas apjoms no kopējā elektroenerģijas patēriņa Starta tarifa ietvaros ir 18 mlj latu.

Savukārt, komentējot citas atbalsta iespējas, piem., izskanējušo viedokli par iespēju subsidēt katru patērēto kilovatstundu, jārēķinās, ka tādējādi proporcionāli lielākas subsīdijas saņems lielākie patērētāji. Līdz ar to mazturīgāko sabiedrības grupu saņemtais atbalsts nebūtu samērojamas ar turīgāko iedzīvotāju saņemto.

Reaģējot uz sabiedrības uztraukumu par turpmākām sabiedrības atbalsta iespējām, AS „Latvenergo” apliecina, ka turpina realizēt Latvijā lielāko sociālā atbalsta kampaņu. Jau otro gadu, atbalstot sociāli mazaizsargātas iedzīvotāju grupas, tajā skaitā daudzbērnu ģimenes, sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību un sociālajiem dienestiem tiek izplatītas elektroenerģijas dāvinājuma kartes.

Ekonomika

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais