airBaltic būs jāmaksā 5000 latu sods par maldinošu reklāmu

© Jānis Saliņš, f64

Administratīvā rajona tiesa noraidījusi Latvijas nacionālās lidsabiedrības "AirBaltic Corporation" ("airBaltic") sūdzību par Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmumu, ar kuru lidsabiedrībai piemērots 5000 latu sods par maldinošas reklāmas izplatīšanu, rīkojot priekšapmaksas biļešu tirdzniecības akciju "Viegli aizlidot!".

Akciju "airBaltic" rīkoja 2007.gada novembrī, un tās laikā bija iespējams iegādāties e-kuponus un tos internetā apmainīt pret aviobiļetēm gandrīz jebkurā lidsabiedrības maršrutā.

Kā aģentūru LETA informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane, PTAC 2008.gada martā bija konstatējis, ka reklāmā lidsabiedrība apgalvojusi, ka "tikai no 1. līdz 5.novembrim, pērkot "Rimi" kasēs e-kuponu, visiem lidojumiem viena cena".

Turpretī e-kupona izmantošanas noteikumos esot bijusi sniegta informācija, kas bijusi pretrunā ar reklāmā pausto norādi, ka patērētājiem pieejami visi lidojumi.

Kā atzīmēja Gertmane, PTAC lēmumā konstatēja, ka e-kupons ir derīgs rezervācijai uz tiešajiem lidojumiem, tomēr bijuši izņēmumi - maršruti Rīga-Telaviva, Rīga-Taškenta, Rīga-Hurghada, Rīga-Liepāja un Kaļiņingrada-Kopenhāgena, par ko "airBaltic" patērētājus nebija informējis.

PTAC uzskatīja, ka šī pretruna reklāmas adresātiem varēja radīt maldīgu priekšstatu par piedāvāto avio pakalpojumu un tā personas varēja pieņemt lēmumus, kas nav balstīti pilnīgā un patiesā informācijā, un tādējādi varēja tikt ietekmēta reklāmas adresātu ekonomiskā rīcība.

PTAC konstatēja, ka "airBaltic" ir pieļāvusi normatīviem aktiem neatbilstošas jeb maldinošas reklāmas izplatīšanu, un par normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas izplatīšanu noteica kompānijai 5000 latu sodu.

Nosakot naudas soda apmēru, PTAC ņēma vērā to, ka tika realizēti 18 188 e-kuponi, no kuriem 685 netika izmantoti. PTAC pieļāva, ka tas norāda uz maldinošās reklāmas sekām.

Administratīvās rajona tiesas spriedumu 20 dienu laikā no 23.oktobra ir iespējams apstrīdēt apelācijas kārtībā Administratīvajā apgabaltiesā.

Administratīvās rajona tiesas priekšsēdētājas palīdze Evita Elliņa aģentūrai LETA sacīja, ka apelācijas sūdzība šajā lietā vēl nav iesniegta. Apelācijas sūdzības iesniegšanas termiņš beidzas 13.novembrī.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais