Ronis: Izskatās, ka Lietuva turpinās blokādi Liepājas ostas virzienā

Izskatās, ka Lietuva turpinās blokādi Liepājas ostas virzienā, kavējot efektīvu un racionālu kravu plūsmu, norāda satiksmes ministrs Aivis Ronis. Viņš akcentē, ka tas attiecoties arī uz Latvijas un Igaunijas degvielas apgādi no "Mažeiķu naftas" pārstādes rūpnīcas.

Atbildot uz jautājumu, kā tiek vērtēta Lietuvas prezidentes Daļas Grībauskaites vizīte Latvijā, ar Satiksmes ministrijas pārstāvja Aivja Freidenfelda starpniecību Ronis biznesa portālam "Nozare.lv" atzina, ka diemžēl vizītes laikā netika atrisināts neviens no Latvijas un Lietuvas transporta nozares sadarbības jautājumiem.

"Infrastruktūras attīstība ir ģeopolitiska izvēle, un šāda Lietuvas nostāja neliecina par Viļņas ieinteresētību Baltijas valstu sadarbībā," uzsvēra ministrs.

Jau ziņots, ka Grībauskaite vakar ieradās Latvijā divu dienu valsts vizītē.

Dzelzceļa satiksmes atjaunošanai starp Mažeiķiem un Liepāju jābūt izdevīgai gan Lietuvas, gan Latvijas kompānijām, vizītes laikā norādīja Lietuvas prezidente.

"Vismaz Lietuvas pusē mēs politiski nekādu spiedienu neizdarām, tā ir divu komercstruktūru kopīga savstarpēja peļņas vai labuma meklēšanas stratēģija. Kā nolems abi uzņēmumi, tā arī būs," apgalvoja Lietuvas prezidente.

Kā ziņots, iepriekš tikšanās laikā ar Lietuvas ārlietu ministru Audroņu Ažubali arī ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (RP) uzsvēra, ka Latvijas un Lietuvas atbildīgajām satiksmes nozares ministrijām jautājumā par dzelzceļa satiksmes atjaunošanas nozīmīgumu virzienā no Mažeiķiem uz Reņģi un uz Vaiņodi/Liepāju jāsadarbojas pēc iespējas ātrākā un efektīvākā veidā.

Savukārt Ažubalis rosināja izveidot kopīgu darba grupu ar Latviju, lai tā spriestu par abām valstīm interesējošajiem transporta jautājumiem.

Tāpat 22.martā, Bērziņam tiekoties ar Grībauskaiti, Valsts prezidents uzsvēra jautājuma par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu nozīmīgumu. Bērziņš aicināja Lietuvas pusi pēc iespējas ātrāk atjaunot Lietuvas pusē demontēto dzelzceļa posmu starp Mažeiķiem un Reņģi. Tolaik Lietuvas prezidente sarunas laikā apliecināja gatavību šo jautājumu risināt.

2010.gada decembrī dzelzceļa kompānijas "Lietuvos geležinkeliai" vadītājs Stasis Dailidka solīja, ka izjauktais dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe tiks atjaunots līdz 2012.gada martam. Naftas kompānijas "Orlen Lietuva" un Lietuvas dzelzceļa kompānijas konflikta dēļ šis 19,5 kilometrus garais posms negaidīti tika slēgts 2008.gadā, atsaucoties uz sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību. "Orlen Lietuva" īpašniecei - Polijas kompānijai "PKN Orlen" - līdz ar to nācies izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais