"Laima" gadā vietējā tirgū realizē aptuveni 780 tonnas zefīra

Saldumu ražotājs AS "Laima" vidēji gada laikā Latvijā realizē aptuveni 780 tonnas zefīra un vēl aptuveni 700 tonnas eksportē, galvenokārt uz Baltijas valstīm, Kanādu, ASV, Izraēlu, Vāciju un Krieviju.

Latvijas iedzīvotāji iecienījuši zefīru ar krējuma garšu, tam seko "Maigums" ar vaniļas garšu. Kā stāsta uzņēmuma mārketinga vadītāja Dace Kokina, ka ļoti veiksmīgas un pircēju iecienītas ir jaunās zefīru līnijas ar dzērveņu un ķiršu garšu. "Mūsuprāt, tas skaidrojams ar to, ka tie ir unikāli produkti, kuriem nav analogu. "Laima" ir vienīgā, kas savā sortimentā piedāvā zefīrus ar ogu gabaliņiem," skaidro Kokina.

Vislielākie "Laimas" zefīra cienītāji dzīvo Igaunijā. Viņiem vislabāk garšo zefīrs "Maigums".

"Laima" ir veikusi starptautisku aptauju, kurā apkopoti gan latviešu, gan ārvalstu iedzīvotāju viedokļi un asociācijas par zefīru. Aptaujas rezultāti liecina, ka dažādās valstīs viens un tas pats vārds tiek uztverts būtiski atšķirīgi.

"Apkopojot aptaujas rezultātus, bijām pārsteigti, ka dažādās pasaules valstīs izpratne par vienu un to pašu vārdu var būt tik ļoti dažāda un interesanta. Piemēram, kāds Austrālijas iedzīvotājs, kas piedalījās aptaujā, uzskatīja, ka zefīrs ir plēsīga okeāna zivs, kamēr Latvijas iedzīvotājiem zefīrs pārliecinoši asociējas ar kaut ko saldu un gaisīgu. Aptauja tika veikta dažādās Eiropas valstīs, tostarp Baltijas valstīs, Beļģijā, Anglijā un Itālijā," norāda Kokina.

Aptaujas rezultāti liecina, ka latviešiem zefīrs asociējas ar kaut ko saldu, gaisīgu, pūkainu, sapņainu un nenoliedzami pufīgu gardumu. Visbiežāk zefīrs tiek saistīts ar baltu un rozā krāsu.

Lai raksturotu asociācijas, kas rodas saistībā ar vārdu "zefīrs", Latvijas un citu Baltijas valstu iedzīvotāji piemin mākoņus, putas, sniega bumbas, dūnu spilvenus un pat švammes.

Pretēji Baltijas valstu iedzīvotājiem, kas zefīru pazīst jau kopš bērnības, lielākā daļa no aptaujātajiem Eiropas iedzīvotājiem uzskata, ka zefīrs ir dārgakmens, nevis saldums, jo vārda izruna ļoti atgādina vārdu safīrs, turklāt austrumu kultūrā "Safir" ir sievietes vārds.

Vairāki dažādu valstu iedzīvotāji norādīja, ka zefīrs varētu būt naktsklubs, kur var jautri pavadīt laiku dejojot, turpretī pilnīgi pretēju viedokli izteica kāds Spānijas pilsonis, kurš norādīja, ka zefīrs esot sērfošanas veids. Taču vispārsteidzošākā atbilde bija no kāda Austrālijas iedzīvotāja, kurš bija vairāk nekā pārliecināts, ka zefīrs ir plēsīga okeāna zivs.

Aptaujātie ārvalstu iedzīvotāji mainīja savu viedokli, pagaršojot zefīru, daudzi pat bija pārsteigti par to, ka tas ir gardums no Latvijas. Lielākā daļa aptaujāto atzina, ka zefīrs pēc garšas ir ļoti salds un tas asociācijas ar austrumu kultūru - siltu tuksneša oāzes vēju un gaisīgiem mākoņiem.

Pētījuma dati liecina, ka latvieši ir lielāki saldummīļi nekā Eiropas valstu iedzīvotāji, jo lielākā daļa aptaujāto Eiropas iedzīvotāju norādīja, ka zefīrs ir pārāk liels, viņi labprāt dotu priekšroku mazām zefīra bumbiņām, līdzīgi kā ārzemēs pieejamajam saldumam - "mashmallow", kas ārvalstu iedzīvotājiem ļoti atgādina zefīru.

Kā ziņots, pagājušajā gadā "Laima" konsolidētais apgrozījums bija 44,96 miljoni latu, kas ir par 5% vairāk nekā 2007.gadā, bet zaudējumi 1,05 miljoni latu, liecina informācija Uzņēmumu reģistru apkalpojošajā firmā "Lursoft".

"Laimas" mātesuzņēmuma apgrozījums pērn bijis 32 611 914 lati, kas ir 2,5% vairāk nekā 2007.gadā. Mātesuzņēmums pērn nopelnījis 442 885 latus, kas, salīdzinot ar 2007.gadu, ir gandrīz trīs reizes mazāk. 2007.gadā uzņēmums nopelnīja 1 201 156 latus, kas bija par 4% mazāk nekā 2006.gadā.

"Laimas" akcijas pieder Zviedrijas uzņēmumam "NP Confectionary AB".

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais