Kolektīvās iepirkšanās portālus tūrismā vērtē negatīvi

aut arī tie iemantojuši popularitāti iedzīvotāju vidū, kolektīvās iepirkšanās portālu nozīme tūrismā tiek vērtēta negatīvi, biznesa portāla "Nozare.lv" rīkotajā diskusijā par tūrisma attīstību Latvijā atzina nozares pārstāvji.

Diskusijā piedalījās "Tez tour Latvia" valdes priekšsēdētājs Konstantīns Paļgovs, "Vanilla travel" valdes priekšsēdētāja Inga Kavaca, "Latvia Tours" korporatīvo klientu nodaļas vadītāja Karina Bezzubova, "Lauku ceļotāja" prezidente Asnāte Ziemele, "Relaks tūre" valdes locekle Evita Grāvīte un "Novatours" valdes loceklis Leonīds Močeņovs.

"Tas ir vienkārši briesmīgi. Tas ir vienkārši vājprātīgi. Uz šiem portāliem esmu drausmīgi nikna. Visu laiku esam turējušies tam pretī. Ja redzu, ka autobusu tūrismā Horvātiju pārdod par 154 latiem, mati ceļas stāvus. Esam piesēdušies un mēģinājuši sarēķināt, kā iespējams dabūt ārā tādu cenu," sašutumu pauda Grāvīte.

Pēc viņas teiktā, ar procentuālām atlaidēm esot jāuzmanās un jāpaskatās arī uz pamatcenu, kas sākotnēji norādīta.

"Cilvēki, protams, tādu piedāvājumus pērk. Un pērk labi. Tomēr piepeši cilvēks nonāk galamērķī un saprot, ka apartamenti ir astoņvietīgi, ka tur nav iespējams tikt pie ēst gatavošanas, ka vīrieši un sievietes tiek salikti kopā. Turklāt uz vietas ir jāpiemaksā par vienu ekskursiju, otru, un rezultātā piedāvātā summa kāpj. Šie cilvēki atbrauc mājās, ir ļoti dusmīgi. Taču kas notiek pēc tam? Nākamajā gadā viņi ierodas "Balttour" izstādē un pauž sašutumu par cenām, jo pērn taču ceļojums nopirkts divkārt lētāk. To, ka ceļojums bija slikts, pat drausmīgs, cilvēki vairs neatceras, galvenais ir cena," skaidroja Grāvīte.

Paļgovs norādīja, ka tas esot tūrisma biznesa trūkums, ka tajā neesot nekādas regulācijas un licencēšanas.

"Valsts varētu nevis kaut kā teorētiski censties atbalstīt uzņēmumus, bet tiešām veikt šo te kontroles funkciju. Gan attiecībā uz darbību, gan reklāmām, jo citādi iznāk, ka cilvēki tiek reāli krāpti," uzsver Kavaca.

Vienlaikus diskusijas dalībnieki nesaskata problēmas ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) aktivitāti.

"PTAC viss ir kārtībā, taču viņi nevar iet paši ar savu iniciatīvu, iekams kāds nav uzrakstījis iesniegumu. Turklāt klaji pretlikumīgi šie piedāvājumi arī nav. Protams, apartamenti par astoņiem eiro (5,6 latiem) diennaktī ir, kādi ir, un rezultātā brauciens šīm firmām ir "pa nullēm", toties tās nopelna uz minētajām papildu ekskursijām. Tā ka nevar teikt, ka tas ir dempings," klāstīja Grāvīte.

Savukārt Paļgovs akcentēja, ka kolektīvās iepirkšanās portāli pēc divām, trim sezonām vairs vispār nebūšot aktuāli.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.