EM: Šogad IKP pieaugums var sasniegt piecus līdz sešus procentus

Šogad iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugums būs straujāks, nekā tika prognozēts iepriekš, un var sasniegt pat 5% līdz 6%, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Ekonomikas ministrijā.

Jau ziņots, ka sezonāli neizlīdzinātie dati liecina, ka 2012.gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar 2011.gada pirmo ceturksni Latvijas IKP palielinājies par 6,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) precizētie dati.

Ekonomikas ministrs Danels Pavļuts atzina, ka jau otro ceturksni pēc kārtas Latvijas IKP gada griezumā uzrāda lielāko kāpumu starp Baltijas valstīm - 6,9%, kamēr Lietuvas ekonomika augusi par 3,9%, bet Igaunijas - 3,6%.

"Latvijas krīzes "bedres dibens" gan bija dziļāks nekā mūsu kaimiņiem, bet tagad varam diezgan pārliecināti teikt, ka esam spējuši no tā ne vien atsperties, bet arī pārliecinoši kāpt uz augšu. Tomēr lielākais prieks un gandarījums ir par to, ka arī strukturāli mūsu ekonomika kļūst spēcīgāka. Tas ļauj mums justies drošāk, vērojot notikumus Eiropā, kas lielā mērā patlaban nosaka situāciju globālajā ekonomikā," sacīja ministrs.

Viņš atzina, ka Latvijas eksporta tirgi un struktūra ir pietiekami diversificēta, turklāt lielāko daļu (2011.gadā - 65%) eksporta pieaugumā ir nodrošinājis konkurētspējas kāpums, nevis tikai ārējā pieprasījuma pieaugums.

"Arī turpmāk Latvijas izaugsmi nodrošinās tā dēvētās "tirgojamās nozares" un eksports, atkopjoties arī iekšējam pieprasījumam. Tomēr, ņemot vērā situāciju un notikumu attīstību Eiropā, mums ir jāsaglabā piesardzība, turpinot celt produktivitāti un konkurētspēju," uzsvēra Pavļuts.

Ekonomika

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais