Lembergs: virkne Latvijas būvnormatīvu neatbilst mūsdienu Eiropas prasībām

© f64

„Esam konstatējuši, ka virkne Latvijas būvnormatīvu, pēc mūsu domām, neatbilst mūsdienu Eiropas prasībām un ir nepamatoti zemāki nekā, piemēram, Vācijā. Tāpēc mēs jau virknē gadījumu pielietojam vācu normas,” tā informēja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Lembergs pastāstīja, ka Pilsētas attīstības komisijā analizēts jautājums par defektiem būvobjektos – ielu būvniecībā. „Ņemot vērā ļoti lielo darba apjomu, defektu nav daudz, bet tomēr tie ir. Tāpēc mēs analizējām, kāda ir tā cēloņu – seku sakarība. Ventspils ir vienīgā vieta Latvijā, kur celtnieki garantē piecu gadu kvalitāti. Ja piecu gadu laikā kaut kur parādās problēmas, tad viņi par savu naudu tās labo. Mēs domājam, ka vajadzētu pilnveidot kontroles sistēmu – gan projekta izstrādes, gan īstenošanas stadijā,” klāstīja pašvaldības vadītājs.

„Domājam, ka vācu normu pielietošanas bāze ir būtiski jāpalielina. Piemēram, granītu šķembu cietība. Mūsu prasība ir 25 (Losandželosas koeficients), normatīvs – 30 (Losandželosas koeficients), no tā ir atkarīgs, cik izturīga tā ir pie blietēšanas, slodzes, vibrēšanas. Jo tas ir mīkstāks, jo ātrāk tas sabrūk. Tāpat arī pamata nestspējai ir jābūt nopietnākai. Es personīgi ļoti skeptiski skatos uz tiem nestspējas pastiprinājumiem, kur izmanto ģeotekstilu, jo tā ir sintētika. Es neticu ģeotekstila ilglaicīgai funkcionēšanai. Uzskatu, ka jāpielieto dabīgi materiāli. Pamatnei, ko būvē šobrīd, vismaz pāris paaudzes ir jāstrādā. Manuprāt, kvalitātes prasības ir jāpaaugstina, tai skaitā projektēšanas stadijai,” norādīja Lembergs.

Ekonomika

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais