airBaltic reklāmām tērēs 1,6 miljonus

Pirms divām nedēļām Airbaltic izsludināja konkursu par lidsabiedrības reklamēšanu, uzrunājot 16 potenciālās reklāmas aģentūras. Kopējais reklāmas budžets ir 1,6 miljoni latu, kamēr konkursa pretendentu atlases termiņš bija tikai divas nedēļas, ziņo TV3 raidījums Nekā Personīga.

Par konkursu notikušo procedūru gan var saukt nosacīti, jo Airbaltic pati atlasīja un izsūtīja piedāvājumu firmām Latvijā un ārzemēs. Atsaucās 8 firmas, no kurām līdz maija vidum Airbaltic izvēlēsies uzvarētāju.

Neizpratnē par šādu rīcību ir daudzas lielās reklāmas aģentūras, kas par atlasi nemaz nezināja. Kameras priekšā kompānijas konkursa nolikumu komentēt atteicās, bet neoficiālās sarunās norādīja: konkurētspējīgu piedāvājumu tik īsā laikā varētu sagatavot tikai tie, kas par Airbaltic prasībām zināja iepriekš.

Zināms, ka Airbaltic prasa strādāt ļoti konkrētos tirgos – Skandināvijā, Krievijā un Vācijā. Kā arī galvenais nebūšot lētākais piedāvājums.

Airbaltic pārstāvis Jānis Vanags skaidro, ka īsais pretendentu atlases termiņš esot saistīts ar lidkompānijas ātro darba tempu. “Līdz ar to mūsu piegādātājiem nav nekādu jautājumu. Vai nu var izdarīt, vai arī nevar izdarīt,” norādīja Vanags.

Kuras aģentūras iesūtījušas savus piedāvājums, Airbaltic neatklāj.

Satiksmes ministrs Aivis Ronis ir atļāvis Airbaltic iepirkt reklāmas pakalpojumus. Bet kā tas tālāk tiek organizēts – tā esot uzņēmuma vadības atbildība.

Īsti apmierināts ar pārāk īso pretendentu atlases laiku nav Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, kas uzrauga Airbaltic.

“Ja būtu ilgāks laiks, tad arī varētu būt labāki piedāvājumi, bet viņi [Airbalti valde] noteikti vērtējuši pamatotību šiem te termiņiem,” sprieda Matīss. Vienlaikus viņš norādīja, ka reklāmai paredzētais 1,6 miljoni latu neesot pārāk daudz, jo, pēc viņa rīcībā esošās informācijas, “citām aviokompānijām ar līdzīgu apjomu šie mārketinga izdevumi ir vismaz 3-5 reizes lielāki.”

Citos ieskatos ir eksministrs Uldis Augulis, kura laikā sākās Airbaltic finanšu problēmas. Viņš uzskata, ka Airbaltic vārds jau ir pietiekami zināms.

“Varbūt kaut kur ir pazaudēta reputācija, kas jāuzlabo, bet vai tas ir 1,6 miljoni, es stipri šaubos,” norādīja Augulis.

Airbaltic šobrīd nav savā labākajā finansiālajā stāvoklī. Uzņēmuma glābšana no bankrota valsts budžetam izmaksāja 57 miljonus latu. Jaunieceltais kompānijas prezidents Martins Gauss sola 4 gadu laikā izdevumus samazināt par 330 miljoniem latu. Pirmo peļņu varot gaidīt ne ātrāk kā pēc diviem gadiem.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais