Investoriem Latvija nepatīk

Latvijas, Lietuvas un Igaunijas uzņēmēji par vispievilcīgāko Baltijas valsti ārvalstu investīcijām uzskata Igauniju, par visnepievilcīgāko – Latviju.

Tikai 1% Lietuvas uzņēmēju un 15% Igaunijas uzņēmēju Latviju uzskata par pievilcīgāko valsti ārvalstu investīcijām.

Tomēr neskatoties uz šo salīdzinoši slikto novērtējumu igauņu un lietuviešu uzņēmēji nākamo trīs gadu perspektīvā primāri plāno investēt tieši Latvijā (23% – Igaunijas uzņēmēji, 14% – Lietuvas uzņēmēji). Arī Latvijas uzņēmēji vairāk interesējas par iespējām investēt kaimiņvalstīs – Lietuvā (16%), Krievijā (10%) un Igaunijā (8%), liecina KPMG Baltijas valstu uzņēmējdarbības vides pētījums Ekonomikas Pulss 2012.

Vairākums uzņēmēju visās trīs valstīs 2012. gadā prognozē iekšzemes kopprodukta pieaugumu līdz 3%, un ir novērojama tendence orientēties uz darbinieku skaita, kā arī viņu atalgojuma palielināšanu. Savukārt Latvijā lielāko izaugsmi prognozē ražošanā, kā arī transporta un loģistikas sektorā.

Visu trīs Baltijas valstu uzņēmēju viedoklis par iekšzemes kopprodukta izaugsmi 2012. gadā ir salīdzinoši līdzīgs – divas trešdaļas respondentu norāda, ka ekonomika pieaugs no 0% līdz 2,9% (Latvijā – 68%, Lietuvā un Igaunijā – 67%), savukārt gandrīz trešdaļa cer uz izaugsmi no 3% līdz 6% (Latvijā – 28%, Lietuvā – 25%, Igaunijā – 27%).

Būtiskāko lomu IKP pieaugumā uzņēmēji saista ar ražošanas attīstību (Igaunijā – 52%, Latvijā – 45%, Lietuvā – 44%). Latvijā salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm kā ļoti būtisks līdzās ražošanai tiek uzsvērts arī transporta un loģistikas sektors – 25% jeb ceturtā daļa Latvijas uzņēmēju transporta un loģistikas sektora attīstību nosauc kā galveno IKP izaugsmes faktoru (Igaunijā – 8%, Lietuvā – 7%).

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.