Februārī Rīgā patērēts par 16 procentiem vairāk siltuma nekā janvārī

© skanpix

Par februārī patērēto siltumu rīdziniekiem vidēji būs jāmaksā par 16 % vairāk nekā janvārī, liecina AS "Rīgas siltums" izrakstīto rēķinu analīze. Vairāk siltumenerģijas tika patērēts tāpēc, ka februārī āra gaisa temperatūra bija par 5,3 grādiem zemāka nekā janvārī.

Salīdzinājumā ar Baltijas valstu galvaspilsētām, februārī siltumenerģijas cena Rīgā bija viszemākā. Tā bija par 3 % mazāka nekā Tallinā un par 23 % zemāka, salīdzinot ar siltumenerģijas cenu Viļņā.

Rīgā februārī vidējā āra gaisa temperatūra bija - 7,6 0C, savukārt, janvārī tā bija - 2,3 0C. Temperatūrai pazeminoties, patērētais siltumenerģijas daudzums un izrakstīto rēķinu summa vidēji palielinājās par 16 %. Jāpiebilst, ka šāds aukstums februārī Rīgā nebija bijis pēdējos sešpadsmit gadus, kopš 1996.gada, kad vidējā āra gaisa temperatūra februārī bija - 9,00C, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra apkopotie dati.

Vēršam uzmanību, ka iedzīvotājiem rēķini var atšķirties, ņemot vērā dažādo siltumenerģijas patēriņu katrā ēkā. Siltuma patēriņu ietekmē katras mājas jumta, bēniņu, pagrabtelpu siltinājums, logu un durvju stāvoklis, kā arī apsaimniekotāju ieregulētais režīms modernajos individuālajos siltummezglos. Apkures izmaksas ir zemākas līdz pat 50 % mājās, kurās veikti energotaupīšanas pasākumi. Lai mājoklī nodrošinātu komfortablu temperatūru un reizē arī efektīvi izmantotu siltumenerģiju, AS "Rīgas siltums" aicina māju īpašniekus un apsaimniekotājus plašāk izmantot modernizēto individuālo siltummezglu iespējas, kas ir izbūvēti teju visos namos. Apkures temperatūras samazināšana individuālajos siltummezglos par vienu grādu ļauj ietaupīt ap 5% no apkures izmaksām.

Februārī siltumenerģijas cena bija tāda pati kā janvārī 42,16 Ls/MWh (bez PVN). Arī martā tiek saglabāta tāda pati cena.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais