IUB vadītāja: Klaji prasīt Latvijas preci iepirkumos nevar, taču iespējas dot tai priekšroku ir

© http://www.ldba.lv

Iepirkumos klaji prasīt tikai Latvijas preci nekad nevarēs, taču caur dažādiem nosacījumiem, kuri vienkāršāk izpildāmi vietējiem piegādātājiem, risinājumu var atrast, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" vērtēja jaunieceltā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītāja Dace Gaile.

Viņa norādīja, ka principā ir runa par protekcionismu. "Nevērsim acis ciet - arī citas Eiropas Savienības dalībvalstis vairāk vai mazāk mēģina ko tādu darīt," atzina Gaile.

Viņas vērtējumā "rupji uzrakstīt", ka pasūtītājs vēlas Latvijas preci, nekad nevarēs, taču var mēģināt izmantot ekoloģijas, papildu servisa, piegādes termiņu nosacījumus, kuri ir vieglāk, labāk un lētāk izpildāmi vietējiem piegādātājiem.

"Nevaru iedot recepti, kā vienkārši nodarboties ar protekcionismu, bet varam paskatīties šajā virzienā, runājot par konkrētām lietām. Jārunā ar nozarēm, ko var darīt," teica Gaile un piebilda, ka Zemkopības ministrija un attiecīgās asociācijas patlaban diskutē un meklē risinājumus.

Viņa piebilda, ka ir gan arī jautājums, kā tādiem pasūtītājiem kā sociālie aprūpes centri, slimnīcas, kuriem jāskaita nauda līdz pēdējam, jo budžets ir ierobežots, pateikt, ka jāpērk vietējā prece, pat ja tā ir stipri dārgāka.

IUB Metodoloģijas departamenta direktori Gaili valdība IUB vadītājas amatā apstiprināja 6.martā. Viņu par labāko kandidāti no sešiem pretendentiem atzina konkursa komisija. Jauns IUB vadītājs tika meklēts pēc tam, kad amatu atstāja ilggadējs biroja vadītājs Andrejs Tiknuss. Gaile strādā IUB no 2002.gada janvāra, proti, no biroja dibināšanas.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais