Andrejeva: šo ziemu izdzīvosim ar zemiem apkures tarifiem

Šo ziemu līdz nākamā gada martam, aprīlim, visticamāk, izdzīvosim ar zemiem apkures tarifiem, - šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja Valentīna Andrejeva. Jau vairākkārt ziņots, ka, pēc pašreizējām aplēsēm, šoziem apkures cenas kritums ir vidēji par 20%.

Jau patlaban kritusies dabasgāzes cena. Tiem, kas dabasgāzi izmanto ēst gatavošanai, cena kritusies par 17%, tiem, kas ar dabasgāzi apkurina mājas, - par 27%, bet lielajiem uzņēmumiem - par 40%.

Kā sacīja Andrejeva, mājsaimniecībām un mazajiem gāzes patērētājiem tarifi tiek pārskatīti reizi pusgadā, līdz ar to līdz nākamā gada pavasarim izmaiņas gāzes tarifos nav paredzētas. Lielajiem patērētājiem tarifus pārskata reizi mēneši, taču arī tiem pašlaik tarifu paaugstinājums nav gaidāms.

"Neredzu iemeslu, ka "Latvijas Gāze" varētu vērsties regulatorā ar lūgumu mainīt tarifu," sacīja Andrejeva.

Viņa uzsvēra, ka "krīze nebūs visu mūžu. Tiklīdz sāksies ekonomikas atveseļošanās, gāzes tarifi celsies, bet pašlaik to vēl ir grūti prognozēt."

Andrejeva uzskata, ka krīzes apstākļos bez apkures nedrīkstētu atstāt nevienu patērētāju un sezonas laikā par parādiem nedrīkstētu atslēgt apkuri ne skolās, ne slimnīcās, ne bērnudārzos, ne kur citur. "Jā, iedzīvotāju maksātspēja ir zema, taču pagaidām man nav informācijas, ka kādu siltumražotāju gaidītu bankrots patērētāju lielo parādu dēļ," sacīja regulatora vadītāja.

Viņa prognozēja, ka AS "Rīgas Siltums" šī būs grūta ziema, "būs jāveido uzkrājumi sliktiem parādiem, taču, domāju, uzņēmums tiks ar to galā".

Savukārt AS "Latvenergo" ir solījis, ka elektrības gala tarifs nemainīsies ne šogad, ne arī nākamgad, piebilda Andrejeva.

Andrejeva uzsvēra, ka no 1.novembra tiek likvidēti reģionālie sabiedrisko pakalpojumu regulatori, visus tarifus turpmāk noteiks viens regulators.

Ekonomika

Valsts uzņēmumu “Pasažieru vilciens” (PV vai arī “Vivi”) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors un “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Rinalds Pļavnieks apgalvo, ka šiem uzņēmumiem ir pietiekami daudz naudas, materiālo resursu un zināšanu, lai uz vilcieniem cilvēki varētu paļauties vairāk nekā uz pārējiem satiksmes līdzekļiem.

Svarīgākais