Ļaudis vairāk pērk dārzeņus

Šogad palielinājušies dārzeņu pārdošanas apjomi, biznesa informācijas portālam "Nozare.lv" atzina mazumtirdzniecības tīklu "Elvi" un "Rimi" pārstāves.

Veikalu tīkla "Rimi" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa atzina, ka Latvijas pārtikas tirgū 2009.gads ir ienesis vairākas pārmaiņas, kuru pamatā ir iedzīvotāju iepirkšanās paradumu maiņa.

Pārmaiņas skārušas daudzu tradicionālu produktu pārdošanas apjomus, tostarp arī dārzeņu. Pašlaik pieprasījums pēc dārzeņiem "Rimi" veikalu tīklā ir pārsniedzis pagājušā gadā fiksēto.

Pirktākie dārzeņi "Rimi" veikalos ir kartupeļi, burkāni, kāposti un Ķīnas kāposti. Tradicionālo dārzeņu pārdošanas pieaugumu Eniņa skaidro ne tikai ar vēlmi pirkt jau zināmus produktus, bet arī ar cenu, kas, salīdzinot ar 2008.gadu, ir samazinājusies par līdz pat 20%.

"Pircēji patlaban īpašu uzmanību pievērš tam, lai pirkums būtu patiešām izdevīgs un cenšas par labu cenu iegādāties labus produktus, tālab visās preču grupās ātri vien par līderiem kļūst preces, kuru cena akcijas ietvaros pazemināta," skaidro "Rimi" pārstāve, norādot, ka šogad akcijas preces tiek pirktas apmēram trīs reizes vairāk nekā pērn.

Arī SIA "Elvi grupa" sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Grigāne informēja, ka šis gads būtiski mainījis pircēju paradumus un sarucis dažādu pusfabrikātu un gatavās produkcijas pārdošanas apjoms, turpretī pieaudzis pieprasījums pēc tiem produktiem, kas nepieciešami maltītes gatavošanai mājās, tostarp arī dārzeņiem.

Pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, visvairāk "Elvi" veikalos pieaudzis paprikas pārdošanas apjoms - par 38%. Daudz vairāk pirkti arī kāposti un bietes - attiecīgi par 27% un 26%. Par piektdaļu pieaudzis arī kopējais gurķu pārdošanas apjoms. Salāti pirkti par 19% vairāk un arī kartupeļi iegādāti par 17% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Tāpat veikalu tīklā "Elvi" par 11% pieaudzis tomātu un burkānu pārdošanas apjoms, savukārt sīpoli pirkti par 9% vairāk nekā pērn. Grigāne skaidroja: tā kā sīpoli nav pamatēdiens, bet tiek lietoti galvenokārt kā piedeva un garšviela dažādiem citiem ēdieniem, arī to pārdošanas apjomi nav auguši tiks strauji kā citiem dārzeņiem.

Līdzīgi šogad pieauguši pārdošanas apjomi arī citai svaigajai produkcijai, ko izmanto mājās gatavotu ēdienu tapšanā - pienam, olām dažādām garšvielām utt.

Strauji jau no vasaras sākuma kāpis arī dažādu konservēšanai nepieciešamo lietu pārdošanas apjoms, piemēram, jau maijā pieprasījums pēc cukura, etiķa un esences pieauga par apmēram 80%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, un līdzīga tendence turpinājusies visu laiku, norāda Grigāne.

Jau ziņots, ka šā gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn, sīpolu pārdošanas apjoms "Maxima" veikalu tīklā palielinājies par 85%, biznesa informācijas portālu "Nozare.lv" informēja veikalu tīklā.

2008.gadā sīpolus visvairāk pirka martā un aprīlī, kad to pārdošanas apjoms pārsniedza 100 000 kilogramu mēnesī, taču šogad tikai janvārī tika pārdots mazāk sīpolu nekā šajos mēnešos, savukārt gan aprīlī, gan septembrī Latvijas pircēji ir iegādājušies pat vairāk nekā 200 000 kilogramu sīpolu mēnesī.

"Šie dati liecina, ka cilvēki arvien vairāk gatavo ēdienu mājās, nevis iegādājas to gatavu, kā arī izmanto šos dārzeņus konservēšanā kā garšvielu," saka "Maxima Latvija" Zīmola un komunikācijas departamenta vadītāja Viktorija Orlova.

Veikalu tīkla novērojumi liecina, ka vasaras mēnešos tieši pašu mājās izaudzētie dārzeņi tika pārdoti ievērojami vairāk nekā iepriekšējos gadus, tostarp visstraujākais tirdzniecības palielinājums bija kabačiem, gurķiem un salātiem.