Sixt TCO: ne vienmēr lētākais auto ir ekonomiski izdevīgs ilgtermiņā

Zemāka auto pārdošanas cena nebūt nenozīmē zemas auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā, liecina Sixt Leasing veiktie TCO jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini 2011. gadā pārdotākajiem auto.

Salīdzinot vidējā klasē populārākos auto – VW Passat 2,0 dīzeļauto un VW Passat 1,8 litru benzīna auto – secināts, ka ilgtermiņā izdevīgāks ir lielākas litrāžas dīzeļauto, neskatoties uz to, ka benzīna auto pārdošanas cena ir būtiski zemāka. Starpību ilgtermiņā galvenokārt nosaka degvielas izmaksas un motora tilpums.

Sixt Leasing salīdzināja 2011. gadā pārdotākās auto markas un modeļus piecās klasēs pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) sniegtajiem datiem, ņemot vērā arī dzinēja tipu un motora tilpumu, kas ir vienas no būtiskākajām pozīcijām, kas nosaka auto dzīves cikla izmaksas. Ekonomiskajā klasē vispārdotākais ir Fabia ar 1,2 benzīna dzinēju (54) un Toyota Yaris ar 1,4 benzīna dzinēju (49), kompaktklasē – Ford Focus ar 1,6 benzīna dzinēju (367) un VW Golf 1,4 benzīna dzinēju (239), vidējā klasē – VW Passat 2,0 dīzeļa dzinēju (139) un VW Passat ar 1,8 benzīna dzinēju (103), apvidus auto klasē – VW Tiguan ar 2,0 dīzeļa dzinēju (237) un Peugeot 3008 ar 1,6 dīzeļa dzinēju (201), savukārt vieglā komercauto klasē – VW Caddy ar 2,0 dīzeļa dzinēju (162) un Citroen Berlingo ar 1,6 benzīna dzinēju (101).

Salīdzinot auto dzīves cikla izmaksas vidējās klases pārdotākajām VW Passat automašīnām ar dīzeļa un benzīna dzinēju, jāsecina, ka ne vienmēr automašīna ar zemāku pārdošanas cenu būs ekonomiski izdevīgāka ilgtermiņā. VW Passat ar dīzeļa dzinēju TCO ir par 21 LVL/mēnesī bez PVN zemāks, salīdzinot ar šīs pašas markas auto benzīna dzinēju, neskatoties uz to, ka dīzeļauto pārdošanas cena ir par 1460,14 LVL bez PVN dārgāka. Noteicošais faktors šajā gadījumā ir degvielas izmaksas, kas automašīnai ar dīzeļa dzinēju ir par 55,43 LVL/mēnesī bez PVN zemākas.

Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana, kā arī apkopju, remontdarbu izmaksas.

Sixt TCO aprēķins ir metodoloģija, kurā tiek ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degviela, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates, apdrošināšana (OCTA, KASKO), kā arī tādi pakalpojumi kā normāla nolietojuma remontdarbi, apkopes, riepas, to maiņa un uzglabāšana un 24h palīdzība uz ceļa, lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais