Lauku reģionos dramatiski samazinās pārdotās degvielas apjomi - kritums līdz 20 procentiem

© f64

Pārdotās degvielas apjomos atbalsojas ekonomiskās krīzes sekas un iedzīvotāju samazināšanās lauku reģionos.

Ekonomiskās krīzes laikā degvielas pārdošanas rādītāji lauku reģionos bija praktiski nemainīgi, taču šobrīd tie ir strauji kritušies un liela daļa degvielas pirkumu nav lielāki par 5 latiem.

Lielākais pārdotās degvielas kritums vērojams degvielas uzpildes stacijās (DUS), kas atrodas lauku reģionos un neatrodas pie lielajiem maģistrālajiem ceļiem. Salīdzinot ar 2007.gadu, pārdotās degvielas apjoms lauku reģionos samazinājies vidēji par 20%. Visdramatiskāk pārdotās degvielas apjomi samazinājušies Vidzemē un Latgalē.

Andris Priedītis, "VIRŠI-A" valdes loceklis: "Krīzes laikā degvielas iegādes rādītāji pilsētā samazinājās par ceturto daļu. Optimizējot izdevumus, cilvēki izmantoja alternatīvos pārvietošanās variantus, īpaši izvērtējot auto izmantošanas nepieciešamību gan ģimenes, gan uzņēmumu ietvaros. Ja pilsētas iedzīvotāji uz darbu vai skolu var nokļūt ar sabiedrisko transportu, velosipēdu vai kājām, tad laukos visbiežāk alternatīvu nav - jābrauc ar automašīnu. Tāpēc krīzes laikā laukos pārdotās degvielas apjomi bija praktiski nemainīgi. Savukārt šobrīd ekonomiskās krīzes sekas visspēcīgāk atbalsojas tieši lauku reģionos. Kā rāda mūsu apkopotie dati, pārdotās degvielas apjomi samazinājušies vidēji par 20% un degvielu vairs neiegādājas katrs piektais. Pircēju un līdz ar to arī apgrozījuma kritums ir tieši saistīts ar diviem faktoriem: cilvēku skaita samazināšanos konkrētajā reģionā un ienākumu kritumu."

"VIRŠI-A" īpašu uzmanību pievērš tieši lauku reģionu iedzīvotājiem un to vajadzībām, uzlabojot un investējot DUS, kas atrodas ārpus lielajām pilsētām. Liela nozīme ir sortimentam uzpildes staciju veikalos, kur tiek domāts par to, lai cilvēkiem būtu pieejams ikdienā nepieciešamās pārtikas preču klāsts - piena produkti, maize un citi - jo nereti DUS veikals ir vienīgais konkrētajā reģionā, kur cilvēki var iegādāties visu nepieciešamo, nemērojot ceļu līdz tuvākajai pilsētai.

"Tomēr esam novērojuši, ka cilvēku migrācijas dēļ ir vērojams apgrozījuma kritums arī veikalos, jo cilvēku lauku reģionos kļūst arvien mazāk. To var labi secināt, jo nereti "Virši-A" degvielas uzpildes stacijas veikals ir vienīgais pārtikas veikals konkrētajā reģionā, kur iepērkas visi apkārtnes iedzīvotāji," uzsver A.Priedītis.

Nepieciešamību saglabāt DUS lauku reģionos apliecina arī degvielas pirkšanas paradumi. Lielākā daļa degvielas pirkumu lauku reģionos ir par nelielām summām - līdz 5 latiem, un tas saistīts ar neregulārajiem un nelielajiem iedzīvotāju ienākumiem. Tas nozīmē, ka ceļš uz DUS tuvākajā pilsētās izmaksās vairāk, nekā lauku reģionos uzpilda vidēji vienā reizē.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.