Satiksmes ministrs ar nozaru asociācijām pārrunā būtiskākos risinājumus

Trešdien, 2.novembrī, satiksmes ministrs Aivis Ronis tikās ar sakaru, tranzīta, ostu, loģistikas ,kā arī autopārvadājumu un ceļu nozaru asociāciju pārstāvjiem, lai kopīgi pārrunātu būtiskākos izaicinājumus un risinājumus.

Satiksmes ministrs iesaista nozaru asociācijas valdības deklarācijas īstenošanā

02. Novembris (2011)

"Mūsu mērķis ir saskaņoti un plānveidīgi savienot un attīstīt četras [Satiksmes ministrijas pārraudzībā esošās]dimensijas – gaisu, zemi, ūdeni un sakarus, lai līdz ar pakāpenisku izeju no krīzes dotu privātajam sektoram „otro elpu” un attīstības iespējas, kā arī nodrošināt valsts aktīvu efektīvu pārvaldību. Tādējādi līdzšinējā labā sadarbība starp valsts struktūrām un nozaru asociācijām ir jāturpina, un to noteikti var pilnveidot un uzlabot,”uzsvēra A. Ronis.

Ministrs aicināja nozaru asociācijas līdz 11. novembrim Satiksmes ministrijai (SM) nosūtīt savus priekšlikumus valdības rīcības plāna papildināšanai, lai tas būtu maksimāli atbilstošs nozares pārstāvju prioritātēm un nodrošinātu veiksmīgu tās attīstību.

No savas puses kā SM darbības prioritātes, papildus augstāk minētajai stratēģiskajai vīzijai, ministrs uzsvēra autoceļu būves kvalitātes stiprināšanu, efektīvāku dzelzceļa un autotransporta mijiedarbību pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā, lai šo transporta veidu maršruti un kursēšanas laiki nepārklātos un līdzekļi tiktu izlietoti efektīvāk. Savukārt attiecībā uz dzelzceļa nozari aktuāla ir Rail Baltica koridora attīstība, un Baltijas valstīm – Latvijai, Lietuvai un Igaunijai – jāvienojas par iespējām piesaistīt papildus ārējo finansējumu Eiropas platuma sliežu (1435 mm) ceļa izbūvei. Ministrs norādīja, ka šis ir ģeopolitisks projekts, jo, lai ciešāk integrētos Eiropā, Latvijai nepieciešams pilnībā iekļauties Eiropas transporta un enerģētikas infrastruktūrā..

Tāpat būtiska uzmanība tiks pievērsta robežšķērsošanas jautājumu sakārtošanai, strādājot ne vien savā robežas pusē, bet aktīvā sadarbībā arī ar kaimiņvalstīm.

Svarīgi rūpēties arī par starptautiskās lidostas „Rīga” attīstību un atbalstīt jauna termināļa būvniecību, kas palielinātu iespēju nākotnē apkalpot daudz lielāku aviopasažieru skaitu

Tikšanās laikā nozaru asociācijas atzinīgi vērtēja vairāku gadu laikā attīstīto sadarbību ar SM speciālistiem. Tāpat tās norādīja uz viņuprāt būtiskākajiem nozarē risināmajiem jautājumiem.

Ostu asociācijas pārstāvji norādīja, ka līdzšinējā sadarbība, ka nozares jautājumus diskutē Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē, ir bijusi sekmīga un tā noteikti jāturpina. Tranzīta nozari un ostas pārstāvošās asociācijas uzsvēra nepieciešamību pagarināt speciālo ekonomisko zonu (SEZ) darbības termiņu, kas vienlaikus arī interesē kravu pārvadātājus. Tāpat būtiski strādāt pie Eiropas Savienības fondu līdzekļu piesaistes, kā arī atbilstoša regulējuma jautājumos par kuģu satiksmi un izmantošanu. A.Ronis uzsvēra ostu darbības caurskatāmības nodrošināšanu, aicinot nozares pārstāvjus Ostu padomē regulāri ministra klātbūtnē tikties ar nozares asociāciju pārstāvjiem.

SM valsts sekretārs Anrijs Matīss norādīja, ka jautājums par SEZ darbības termiņa pagarinājumu tiks virzīts valdībā, un aicināja nozares asociācijas aktīvi sadarboties gatavojot argumentāciju, lai to kā Latvijas interesēm atbilstošu varētu aizstāvēt arī Eiropas Komisijā.

Autopārvadājumu nozari pārstāvošās asociācijas norādīja uz ierobežoto finansējuma apjomu nozarē, zaudējumu segšanai pasažieru pārvadātājiem. Sāpīgs jautājums ir arī cīņa ar nelegālajiem pasažieru pārvadātājiem, kas legālajiem pārvadātājiem atņem daļu no ienākumiem.

A.Matīss atzina, ka sabiedriskā transporta maršruti jau ir samazināti kritiskā līmenī, un notiek diskusijas par Sociālā tīkla stratēģijas līdzekļu pieejamību zaudējumu segšanai pārvadātājiem. Tāpat SM tuvākajā laikā plāno atkārtoti virzīt grozījumus Autotransporta likumā, lai mazinātu nelegālo pārvadājumu izplatību.

Tāpat A.Matīss arī norādīja, ka tuvākajā valdības sēdē paredzēts virzīt SM piedāvājumu par valsts autoceļu finansēšanas modeli, lai sakārtotu finansējuma apjomu nozarei, kas skaidri iezīmētu nepieciešamā finansējuma apjomu ilgtermiņā valsts un pašvaldību autoceļu remontdarbiem un uzturēšanai.

Sakaru nozares asociācijas norādīja, ka nepieciešams izstrādāt Ciparu virszemes apraides koncepciju, lai ilgtermiņā plānotu ciparu televīzijas apraidi. Tāpat kopīgi jāstrādā pie tā, lai tiktu saskaņotas gan infrastruktūras pārvaldītāju, gan televīzijas satura veidotāju intereses.

A.Matīss atzinīgi novērtēja aktīvo sakaru nozares asociāciju iesaisti dažādu nozarei būtisku jautāju sakārtošanas, un aicināja tās arī turpmāk iesaistīties ciparu apraides, platjoslas un optisko tīklu attīstības konceptu izstrādē.

Tikšanās noslēgumā satiksmes ministrs A.Ronis aicināja nozaru asociācijas deleģēt pārstāvjus no katras nozares pārstāvētās dimensijas – zemes, ūdens, gaisa, sakariem – dalībai regulārā tikšanās un sadarbības formātā ar ministru.

Uz tikšanos ar ministru bija ieradušies pārstāvji no Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas, Autopārvadātāju asociācijas „Latvijas Auto”, Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas, Latvijas Loģistikas asociācijas, Baltijas Asociācijas – Transports un loģistika, Latvijas Ceļinieku asociācijas, biedrības „Latvijas ceļu būvētājs”, LIKTA, Latvijas Interneta asociācijas, Latvijas Telekomunikāciju asociācijas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Privātās un publiskās partnerības asociācijas u.c.

Svarīgākais