Cilvēki izvēlas naudu investēt juvelierizstrādājumos

Salīdzinot ar pagājušo gadu ir palielinājies juvelierizstrādājumu pircēju skaits, liecina t/c „Galerija Centrs” apkopotā informācija.

Lielākā daļa t/c „Galerija Centrs” juvelierizstrādājumu pircēju ir tūristi no Somijas, Zviedrijas un Krievijas, kas augstu novērtējuši Latvijā nopērkamo juvelierizstrādājumu kvalitāti un uzskata to par labu investīciju nākotnē.

„Daudzās ģimenēs juvelierizstrādājumi tiek mantoti un nodoti no paaudzes paaudzē. Cilvēki arvien biežāk izvēlas ieguldīt savus brīvos līdzekļus juvelierizstrādājumu iegādē, priekšroku dodot smalkām zelta rotām ar briljantiem vai arī rotu komplektiem. Šādam ieguldījumam tiek piešķirta ne tikai augsta finansiālā, bet arī emocionālā vērtība, kas ar gadiem tikai pieaug,” uzsver Lelde Gangnuse – Bērziņa, t/c „Galerija Centrs” menedžere.

Tirdzniecības centra „Galerija centrs” veiktajā juvelierizstrādājumu veikalu „Grenardi Pearls”, “The Amber Room”, “Passion Jewellry, Jahonts”, “Treasures”, “Laiks”, “Shine” un “Van Rein” aptaujā tika noskaidrots, ka pircēju pirktspēja kopumā ir palielinājusies. Lielākā daļa pircēju (85%) ir sievietes, kas rotaslietas galvenokārt izvēlas ņemot vērā to dizainu un oriģinalitāti. Pircēji vīrieši visbiežāk izvēlas tradicionālas rotaslietas.

Aktīvākais juvelierizstrādājumu pirkšanas laiks ir svētki un vasaras sezona, kad vērojams tūristu pieplūdums. Veikalu pārdevēju novērojumi liecina, ka lielāki pirkumi tiek veikti Ziemassvētkos un Jaunajā gadā, mazāk populāras ir kļuvušas Valentīndienas.

Cilvēkiem ar augstiem ienākumiem juvelierizstrādājumu iegādes mērķis ir vēlme sevi iepriecināt vai apdāvināt. Savukārt pircēji no Krievijas visbiežāk izvēlas zelta izstrādājumus, vai rotas, kas rada respektablu un dārgu iespaidu. Skandināvu un latviešu pircēji labprāt priekšroku dod baltā zelta izstrādājumiem. Augstu tiek novērtēti arī izstrādājumi ar briljantiem.

Veikali arī novērojuši, ka cilvēku izpratne par juvelierizstrādājumiem ir augusi, jo bieži tiek uzdoti konkrēti jautājumi par zelta provi, dārgakmeņu nosaukumiem vai tiek jautāti izstrādājumi no konkrētām ražotājvalstīm. Pircēji visbiežāk izvēlas izstrādājumus, kas ir ražoti Itālijā vai Krievijā.

Visinteresantākās nianses ir novērojamas starp lietuviešu, latviešu un igauņu pircējiem. Veikali, kuru pārstāvniecības atrodas visās šajās valstīs atzīst, ka lietuvieši izteikti dod priekšroku īstajiem dārgakmeņiem, sarkanā zelta vietā izvēlas balto vai dzelteno. Igauņiem raksturīgi ir meklēt ko īpašu, viņus raksturo smalka izpratne par modi. Viņi bieži rotas atliek, lai vēreiz pārdomātu, vai tās ir īstās. Latvieši vairāk ir iecienījuši rotu komplektus, lai izstrādājumus varētu nēsāt gadiem un tos būtu iespējams nodot mantojumā.