Augulis kā "airbaltic" vadītāju min Gausu

Visticamākais, ka Latvijas nacionālo lidsabiedrību "airBaltic" vadīs bijušais Ungārijas nacionālās aviokompānijas "Malev" ģenerāldirektors Martins Gauss, intervijā piektdien LTN raidījumam "900 sekundes" sacīja Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Par to gan oficiāli vēl tiks lemts šodien, bet Augulis izteicās, ka Gauss atzīts par labāko pretendentu. Ministrs uzsvēra, ka Gausam esot liela pieredze aviokompāniju restrukturizēšanā un viņš ir "cerīgākais pretendents".

Kopumā vērtēti, apmēram, 30 iespējamie vadītāja amata pretendenti, no kuriem atlasīti seši labākie. Tieši Gauss esot ar vislielāko pieredzi un Augulis viņu uzskatot par labāko pretendentu šim amatam. Gausu kā piemērotāko atzinusi arī piesaistītā personālatlases kompānija.

Komentējot medijos izskanējušo informāciju par to, ka Gausam nav veicies ar Ungārijas nacionālās aviokompānijas "Malev" vadīšanu, Augulis norādīja, ka šīs situācijas neesot salīdzināmas. ""Malev" stāsts bija pilnīgi bezcerīgs," sacīja Augulis, bilstot, ka situāciju ar šo kompāniju nevar salīdzināt ar to, kas notiek ar "airBaltic".

Kā norādīja ministrs, Gauss "airBaltic" vadīs vien divus mēnešus tās restrukturizācijas laikā, tikmēr tikšot apzināti citi pretendenti.

"Gauss ir labākais kandidāts gan pēc zināšanām aviācijā, gan aviokompānijas attīstības redzējuma, gan pieredzes, gan spējām.Viņš piekritis veikt aviokompānijas vadītāja amata pienākumus, un viņa alga varētu būt 20 000 latu mēnesī, kas ir mazāk nekā iepriekšējā vadītāja Bertolta Flika 26 000 latu atalgojums mēnesī.

Pašlaik "airBaltic" valdē darbojas aviokompānijas operāciju vadības direktore Laila Odiņa un bijušais investīciju baņķieris Vitolds Jakovļevs.

Kā ziņots, starp "airBaltic" akcionāriem tika parakstīta vienošanās par nosacījumiem pamatkapitāla palielināšanai, Latvijas valstij un BAS lidsabiedrībā ieguldot 153 miljonus eiro (107,1 miljonu latu). Saskaņā ar "airBaltic" akcionāru vienošanos tika izbeigts valstij neizdevīgais akcionāru līgums.

"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder bijušajam lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Ekonomika

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais