Šā gada pirmajos astoņos mēnešos Rīgas brīvostas uzņēmumu kopumā apkalpojuši 2658 komercpārvadājumu kuģus. Kopējais kravu apgrozījums ir gandrīz 22,6 miljoni tonnu, kas ir par 14,6% vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajos astoņos mēnešos.
Augustā Rīgā ieradās līdz šim lielākais kravas kuģis, kāds jebkad ienācis Rīgas ostā - 249 metrus garš, 43 metrus plats un ar iegrimi līdz 15 metriem. Zem Singapūras karoga peldošajā kuģī "Nord Pisces" tika iekrautas 93 500 tonnas ogļu. Lai pilnībā uzkrautu šo kuģi, tika izmantotas divas piestātnes, tostarp līdz vēlamajam apjomam tas piebērts dziļūdens piestātnē Žurku salā. Iepriekš lielākais kuģis „Kyzikos”, kas kuģo ar Grieķijas karogu, bija 230 m garš, 37 m plats, iegrime 14.2 m un Rīgas ostā ienāca pērnā gada 28.oktobrī. Toreiz kuģī iekrāva 82,2 tūkstošus tonnas dzelzsrūdas. Rīgas brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks uzsver: „Lai pilnā apmērā uzkrautu šādus kuģus, pagaidām mums nākas izmantot divas piestātnes. Līdz zināmam apjomam, tā lai kuģa iegrime nebūtu lielāka par pieļaujamo konkrētajā piestātnē, kuģi piekrauj no krasta, bet vēlāk pārtauvo Žurku salā, kur kravu papildina līdz iegrimei, kas nepārsniedz 15m. Līdz ar to palielinās gan kuģu uzkraušanas laiks, gan arī izmaksas ir lielākas, nekā būtu, ja kuģi piekrautu vienā vietā. Tāpēc atkal un atkal jānorāda uz Krieva salas projekta īstenošanas nepieciešamību. Krievu salā būs četras piestātnes, kurās vienā vietā varēs līdz vēlamajam apjomam uzkraut arī šādus milzeņus. Vienlaikus gribu informēt, ka beidzot ir pieņemts galējais lēmums un šī projekta realizācija tiks uzticēta Latvijas pilnsabiedrībai BMG S, kas atkārtoti ir atzīta par iepirkuma konkursa uzvarētājiem.”
Lejamkravu segments Rīgas brīvostā augustā ir kāpis salīdzinājumā ar pagājušā gadā astoņos mēnešos pārkrauto kravu apjomu – kopējais kravu apgrozījums attiecībā pret iepriekšējā gada atskaites periodu ir pieaudzis par 30,6%, sasniedzot 5,38 miljonu robežu, kas ir par 1,26 miljoniem tonnu vairāk. Absolūti lielākā daļa no kopējā lejamkravu apjoma ir naftas produkti (5,35 miljoni tonnu).
Arī beramkravu segmentā šogad pārkrauts par 1,66 miljoniem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Šajā segmentā kopumā ir pārkrauts 12,89 miljoni tonnu, kas ir par 14,7% vairāk nekā pērn. Vislielāko šī segmenta īpatsvaru aizņem ogles, kas šogad pārkrautas jau 8,9 miljonu tonnu apjomā. Tas ir par 17,8% vairāk nekā 2010.gada astoņos mēnešos. Otra šī segmenta nozīmīgākā kravu grupa ir minerālmēsli. To pārkrautais daudzums ir 1,06 miljoni tonnu, kas ir par 11,7 % vairāk. Līdz ar ražas sezonu par 50% palielinājušies labības pārvadājumi. Izteikta dinamika vērojama ferokausējumu kravu grupā – to daudzums ir palielinājies par 71,4%. Savukārt zāģmateriālu pārvadājumi attiecībā pret iepriekšējo gadu sarukuši par 35,2%, koksnes šķeldas eksports par 18% un kūdras par 33,5%. Pārējās kravu grupās ir lielāks vai mazāks pieaugums.
Kaut arī kopējais ģenerālkravu segments samazinājies par nepilnu %, nozīmīgākā šī segmenta kravu grupa – konteinerizētās kravas, - turpina pieaugt. Šā gada 8 mēnešos ir pārkrauts par 17,5% vairāk nekā iepriekšējā gada atskaites periodā. Augustā ir pastrādāts lielākais konteinerizētās kravas daudzums vienā mēnesī – 280,5 tūkst. tonnas. Kopumā ir pārkrauts nedaudz vairāk par 2 miljoniem tonnu konteinerizēto kravu un apstrādāti vairāk nekā 194 tūkstošu konteineru TEU, kas ir par 20,7% vairāk nekā 2010.gada astoņos mēnešos. Ģenerālkravu segmentā samazinājušies ir zivju un to produktu pārvadājumi, ķīmiskās kravas, metāli, pārtika, kokmateriāli, labība un labības produkti, Roll on un roll of kravas. Jāatzīmē, ka kravu grupas, kurās noticis apgrozījuma samazinājums, Rīgas brīvostas kopējā kravu sortimentā ieņem nelielu lomu.
Kopējais pasažieru skaits attiecībā pret 2010.gada astoņiem mēnešiem palielinājies par 11,3%, jeb šogad Rīgas ostā apkalpoti 625 701 pasažieri. No tiem 117 153 ir kruīzu kuģu pasažieri.