"Dienvidu tiltam" vajadzīgi jauni būvdarbi; būvnieki "apgūs" vēl 24 tūkstošus latu

© Jānis Saliņš, f64

Neraugoties uz astronomisko summu, kas līdz šim jau tērēta Dienvidu tilta būvniecībai, kopš tā atklāšanas vēl nav pagājis pat gads, taču tiltam jau nepieciešami papildus būvdarbi, kam tiks tērēti gandrīz 24 tūkstoši latu.

Turklāt papildus būvdarbus veiks Rīgas domei jau labi zināmais uzņēmums "Dienvidu tilts", kas uzvarējis konkursā par augstsprieguma līnijas malējo vadu Lubānas un Klūņu ielas krustojumā rekonstrukciju.

Rīgas domes Satiksmes departamenta Komunikācijas nodaļas vadītāja ieva Prauliņa šobrīd norāda: pēc Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvprojekta izstrādāšanas un būvniecības uzsākšanas Lubānas un Klāņu ielu krustojumā tika konstatēta topogrāfiskajā plānā norādīto augstuma atzīmju neatbilstība faktiskajai situācijai dabā, kā rezultātā mainījās attālums starp elektropārvades līnijām un transporta būvi. Tādējādi a/s "Augstsprieguma tīkli" izvirzīja papildus prasību izveidot krustojumu vietu ierobežojošiem balstiem vadu dubultslējumu ar jūgiem, lai nodrošinātu transporta kustības drošības prasības uz Lubānas ielas nobrauktuvēm. Tā rezultātā iepriekš neparedzamu apstākļu dēļ nepieciešams veikt papildus 110 kV elektropārvades līnijas rekonstrukcijas darbus Lubānas un Klāņu ielas krustojumā.

Atbilstoši Publisko iepirkumu likumam un Iepirkumu uzraudzības biroja atļaujai Rīgas domes Satiksmes departaments veica sarunu procedūru ar A/s "Dienvidu tilts" par šo papildus būvdarbu veikšanu. Sarunu procedūras rezultātā veicamo elektropārvades līniju rekonstrukcijas darbu izmaksas ir 23,9 tūkstoši latu (bez PVN). Šobrīd ir nosūtīta informācija Iepirkumu uzraudzības birojam un a/s "Dienvidu tilts" par sarunu procedūras rezultātiem un tiek gatavota vienošanās par papildus darbu veikšanu.

Šie neparedzētie darbi tiks finansēti no būvniecības līgumā noteiktās pasūtītāja finanšu rezerves neparedzētiem darbiem. Tādējādi kopējās līgumā paredzētās Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības izmaksas nepalielinās.

Kā jau vairākkārt vēstīts, tilta būvniecība tika sākās 2004. gadā un tilta pirmā kārta tika nodota ekspluotācijai pērnā gada valsts svētku priekšvakarā. Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība izmaksāja 135 miljonus latu, kas bija par 50 miljoniem latu vairāk nekā sākotnēji paredzēja līgums.

Šogad Valsts kontrole revīzijā secināja, ka Rīgas pilsētas pašvaldības neprasmīgas projektu vadības un neekonomiskas rīcības dēļ Dienvidu tilta būvniecībā tikuši izšķērdēti 27 miljoni latu.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais