Strauji aktivizējusies uzņēmumu pieteikšanās preču zīmēm, kas saistīti ar "Latvijas zīmoliem"

© Publicitātes foto

Uzņēmumi aktīvi sākuši pieteikties programmas “Latvijas zīmoli” ietvaros izstrādāto preču zīmju piešķiršanai, tādējādi raksturojot savus produktus kā dabiskus, kvalitatīvus vai ar Latvijas izcelsmi – piešķirot produktam papildus vērtību un norādot patērētājiem uz tā priekšrocībām.

Programma “Latvijas zīmoli”, kas tapusi sadarbība ar Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centru (LUAC), apvieno tādas preču zīmes kā “Dabīgs Produkts”, “Latvijas Produkts” un “Quality Product of Latvia”. Maksa par preču zīmes, kas apliecina produkta izcelsmi, kvalitāti vai dabiskumu, piešķiršanu un uzturēšanu, nedrīkst būt noteicošais kritērijs produktu un uzņēmumu atlasē, tādēļ, lai nodrošinātu uzņēmumu iespēju vienlīdzību un saglabātu objektivitāti, produktiem, kas atbildīs kvalitātes kritērijiem, preču zīmes “Dabīgs Produkts”, “Latvijas Produkts” un “Quality Product of

Latvia” tiek piešķirtas bez maksas.

Preču zīme “Dabīgs Produkts” veidota ar mērķi veicināt dabīgu produktu patēriņu Latvijā, informēt sabiedrību par iespējām un nozīmību izvēlēties savā uztura lietot dabīgus Latvijas produktus, kas nesatur kaitīgas vielas un tā ražošana nenodara ļaunumu organismam un dabai. Lai atbildētu uz iedzīvotāju arvien pieaugošo interesi par veselīga uztura un dzīvesveida iespējām, ir jārada skaidri un saprotami noteikumu un pieejama informācija par produktu atbilstību noteiktiem kritērijiem.

Dabīgie produkti ir jāpadara iedzīvotājiem atpazīstami un ērti pieejami. Preču zīmes “Dabīgs Produkts” piešķiršanas kritēriji izstrādāti tādi, lai pircējs varētu būt pārliecināts par produkta un ražošanas procesa dabiskumu.

“Latvijas produkts” ir preču zīme, kas norāda uz divām galvenajām preces vai pakalpojuma iezīmēm – izcelsmes vietu (Latviju) un kvalitāti. “Šobrīd Latvijas ražotājiem kļūst arvien grūtāk ne vien savu produkciju eksportēt, bet arī veiksmīgi pastāvēt un attīstīties iekšējā tirgū. Iedzīvotāji labprāt atbalstītu uzņēmumus, izvēloties vietējo preci, jo tā bieži vien ir kvalitatīvāka un Latvijas iedzīvotājiem pieņemamāka, taču ne vienmēr ikdienas patērētājam ir tik vienkārši ne vien noteikt

preces vai pakalpojuma kvalitāti, bet arī to izcelsmi. Preču zīme atvieglos šo izvēli un izcels Latvijas uzņēmumu produkciju,” norāda LUAC projektu vadītājs Kaspars Vītoliņš.

Savukārt, preču zīme “Quality Product of Latvia” veidota ar mērķi Latvijas produkciju popularizēt un izcelt ārvalstu tirgos. “Lai veicinātu Latvijas ražotaju eksportu, būtiski radīt produktiem piederības zīmi. Tas palīdz produktus atpazīt, kā arī veidot tiem pozitīvu tēlu. Ja preču zīme ārvalstu tirgos tiktu pareizi pozicionēta, tas būtu labs veids, kā piešķirt Latvijas produktiem ārvalstīs pievienoto vērtību un garantēt kvalitāti,” komentē Latvijas Eksportpadomes projektu direktors Jānis

Āboliņš.

Jau tagad preču zīmes piešķirtas vairākiem uzņēmumiem, to skaitā SIA “Lielezers”, SIA

"Staburadzes konditoreja" u.c. Šobrīd norit kritēriju atbilstības novērtēšana to uzņēmumu produktiem, kas jau pieteikušies preču zīmes saņemšanai.

Uzņēmumi, kas arī vēlas saņemt vienkāršo licenci par preču zīmju izmantošanu, aicināti pieteikties Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centrā aizpildot reģistrācijas anketu un saņemot tālākus norādījumus par kritēriju atbilstības izvērtēšanas kārtību.

Ar kritērijiem, kas tiek izvirzīti šo preču zīmju pretendentiem, var iepazīties interneta resursos, attiecīgi: dabigsprodukts.lv, latvijasprodukts.lv vai qualityproduct.lv

Ekonomika

Kopš šā gada 2. decembra, baudot “Rīgas balzama” produkciju, tiek stiprināti Totenhemas kluba futbolisti un otrādi – gūstot kārtējos vārtus futbolā, kluba dalībnieki apliecina pateicību alkohola lietotājiem. Jūlijs Šeflers ieķīlājis “Rīgas balzama” aktīvus futbola kluba īpašniekam, atsaucoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmumu reģistru, ziņo Krievijas ziņu platforma PBK.

Svarīgākais