Patēriņa cenas jūlijā samazinājušās par 0,3 procentiem

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka vidējais patēriņa cenu līmenis 2011. gada jūlijā, salīdzinot ar 2011. gada jūniju, samazinājās par 0,3 procentiem.

Precēm cenas kritās par 0,5 procentiem, bet pakalpojumiem – pieauga par 0,4 procentiem. 2010. gada jūlijā, salīdzinot ar 2010. gada jūniju, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 0,2 procentiem, portālu nra.lv informē Centrālās statistikas pārvalde.

Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām jūlijā bija cenu kāpumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, kā arī cenu kritumam pārtikai, apģērbam un apaviem.

Mājokļa grupā vidēji par 16,9 procentiem sadārdzinājās dabasgāze, ko noteica gāzes tarifu un PVN kāpums, kā arī akcīzes nodokļa piemērošana. Cena pieauga siltumenerģijai (+0,4 %), īres maksai (+0,3 %), materiāliem un pakalpojumiem mājokļa remontam (+0,6 %), kā arī citiem mājokļa uzturēšanas pakalpojumiem (+0,5 %).

Pārtikas grupā vidējo cenu līmeni pazemināja dārzeņi, kas sezonas ietekmē kļuva par 14,2% lētāki, kā arī piena produkti (-0,5%), olas (-1,5%), saldumi (-0,8%), maize (-0,4%) un graudaugu izstrādājumi (-0,3%). Savukārt cenas pieauga desām un žāvējumiem (+2,3%), cepumiem un konditorejas izstrādājumiem (+2,0%), dārzeņu konserviem (+2,4%), augļiem (+0,4%).

Sezonas atlaižu ietekmē cenas apģērbam kritās par 6,0%, bet apaviem – par 8,5%.

Jūlijā cenas samazinājās arī alkoholiskajiem dzērieniem, mobilajiem telefoniem, ziediem, grāmatām, atpūtas un sporta pakalpojumiem un precēm.

Sadārdzinājās viesnīcu, sanatoriju, tūrisma un pasažieru transporta pakalpojumi. Cenas pieauga medikamentiem, mājdzīvnieku barībai, sadzīves aprīkojumam. Nodokļu izmaiņu dēļ sadārdzinājās tabakas izstrādājumi.

Šā gada jūlijā vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējā gada jūliju, bija par 4,3% augstāks. Precēm cenas pieauga par 5,6%, bet pakalpojumiem - par 0,8%.

Pēdējo 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, ir palielinājies par 3,0%.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais