Starptautiskā lidosta “Rīga” nostiprina savas biznesa aviācijas līderpozīcijas ne vien Baltijas, bet visā Austrumeiropas reģionā.
Gada laikā apkalpotas teju 2000 privātās lidmašīnas – tas ir nozīmīgs radītājs mūsu valsts aviācijas sektorā. “Izdevīga ģeogrāfiskā atrašanās vieta, augstas kvalitātes serviss, draudzīga cenu politika un vide – tie ir iemesli, kādēļ aizvien vairāk kompāniju un privātpersonu no kaimiņvalstīm izvēlas bāzēt savas lidmašīnas tieši Rīgā,” uzsver “FBO RIGA” valdes loceklis Leonīds Gorodņickis.
“FBO RIGA” ir vienīgā augsta līmeņa privāto lidmašīnu tehniskās apkalpošanas stacija Baltijas reģionā. Tajā ir apsildāms lidmašīnu angārs, mūsdienīgas lidlauka iekārtas un moderns terminālis VIP viesu uzņemšanai. “Mūsu lidmašīnu angārs ir modernākais Austrumeiropā, un servisa līmenis atbilst augstākās kvalitātes standartiem. Kombinācijā ar draudzīgu cenu politiku tas rada neviltotu interesi par Rīgu kā par biznesa aviācijas bāzi,” saka Gorodņickis.
Pērn “FBO RIGA” noslēgusi līgumu par lidmašīnu tehnisko apkalpošanu ar vienu no Eiropas vadošajiem privāto gaisa kuģu apsaimniekotājiem – “Lufthansa Bombardier Aviation Services” (LBAS). “Mēs esam ļoti apmierināti ar šeit sniegto servisu. Ģeogrāfiski Rīga atrodas ļoti izdevīgā vietā, tādēļ “FBO RIGA” sniegtie pakalpojumi spēj apmierināt ne tikai Baltijas biznesa aviācijas tirgus vajadzības. Mēs Rīgu redzam kā nopietnu tirgus spēlētāju Austrumeiropas, Skandināvijas un Krievijas tirgos,” saka Andrēass Kadens, LBAS ģenerāldirektors.
LBAS plāno jau tuvākajā laikā paplašināt savu darbību Rīgā. “Jau šobrīd “FBO RIGA” sniedz servisu dažādu veidu “Bombardier” lidmašīnām (piem., “Learjet” un “Global Express”). Esam vienojušies jau tuvākajā laikā paplašināt Rīgā apkalpojamo lidaparātu sarakstu, iekļaujot tajā arī “Bombardier Challenger 850” klases lidmašīnas,” uzsver Kadens.
“Ņemot vērā kopējās tendences, uz tālāko biznesa aviācijas attīstību šeit raugāmies ar lielu optimismu,” saka “FBO RIGA” vadītājs. Biznesa aviācija ir nozare, kas, neraugoties uz pasaules finanšu krīzi, pēdējo gadu laikā uzrāda pārliecinošu izaugsmi. Savukārt Eiropa ir viens no reģioniem, kuros šī izaugsme ir visstraujākā. “Eurocontrol” ziņojumā “Business Aviation in Europe 2010” teikts, ka biznesa aviācija ir viens no stiprākajiem aviācijas tirgus segmentiem. Neraugoties uz Īslandes vulkāna izraisīto aviosatiksmes paralīzi Eiropā, pērn biznesa lidojumu skaits palielinājās par 5,5%. Tiek prognozēts, ka šogad lidojumu skaits pieaugs par 7,3%. “Mēs turpināsim darbu pie savu pozīciju stiprināšanas, piesaistot Rīgai aizvien vairāk privāto lidmašīnu,” saka Gorodņickis.