Patēriņa cenas jūnijā pieaugušas par 0,3 procentiem

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka vidējais patēriņa cenu līmenis 2011.gada jūnijā, salīdzinot ar 2011.gada maiju, palielinājās par 0,3%. Precēm cenas pieauga par 0,3%, bet pakalpojumiem – par 0,2%. 2010.gada jūnijā, salīdzinot ar 2010.gada maiju, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 0,4%.

Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām jūnijā bija cenu kāpumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem, kā arī cenu kritumam apaviem un pārtikai.

Mājokļa grupā lielākā ietekme bija siltumenerģijas tarifu kāpumam vidēji par 4,1% sakarā ar dabasgāzes tirdzniecības cenas pieaugumu lielajiem patērētājiem. Cietā kurināmā cenas pieauga par 1,9%, bet sašķidrinātā gāze balonos atlaižu ietekmē kļuva par 0,9% lētāka.

Alkoholiskajiem dzērieniem cenas pieauga vidēji par 3,2%, tai skaitā stiprais alkohols kļuva par 4,6% dārgāks, ko galvenokārt noteica akcīzes nodokļa palielinājums. Savukārt, noslēdzoties akcijām, cenas par 3,8% pieauga vīnam un par 1,7% - alum. Tabakas izstrādājumiem cenas pieauga vidēji par 0,9%.

Pārtikas grupā cenu līmeni visvairāk pazemināja svaigie dārzeņi, kam cenas kritās par 20,9%. Lētāka kļuva maize (-1,3%), piens un piena produkti (-0,7%), olas (-2,0%), augļi (-1,7%). Savukārt sadārdzinājās desas un žāvējumi (+1,9%), tēja un kafija (+2,6%), kā arī augu eļļa (+4,6%).

Apavu cenas jūnijā pazeminājās vidēji par 3,5% - galvenokārt sezonas atlaižu ietekmē, bet apģērbs kļuva par 0,5% dārgāks.

Jūnijā sadārdzinājās pasažieru transporta un tūrisma pakalpojumi. Par 1,0% sadārdzinājās benzīns, ko ietekmēja akcīzes nodokļa pieaugums mēneša sākumā, bet straujāku cenu kāpumu piebremzēja naftas produktu cenu pazeminājums pasaules tirgū.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais