Latvija pētīs Eiropas zivsaimniecības produktu tirgu

20. jūnijā Zemkopības ministrijas (ZM) zivsaimniecības nozares speciālisti tikās ar Eiropas Komisijas (EK) Jūrlietu un zivsaimniecības ģenerāldirektorāta pārstāvi Filipu Pakotu, kurš sanāksmes dalībniekus iepazīstināja ar EK iniciēto un finansēto projektu "Eiropas zivsaimniecības un akvakultūras produktu tirgus situācijas vērotava – observatorija".

Projekta dalībai testa fāzē 2012. gadā plānots uzaicināt 19 Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis, tostarp arī Latviju.

Tikšanās laikā Jūrlietu un zivsaimniecības ģenerāldirektorāta pārstāvis informēja, ka projekta mērķis ir sniegt ES dalībvalstu valsts iestādēm, pētniekiem un zivsaimniecības nozares pārstāvjiem, kā arī ieinteresētajām personām labāku izpratni par starptautisko un vietējo Eiropas zivsaimniecības produktu tirgu, tā attīstību un svārstībām. Projekta realizēšanas gaitā tiks noskaidrots un pētīts, kā veidojas cenas visā zivsaimniecības produkcijas realizēšanas procesā, sākot no zivju pirmās pārdošanas brīža pēc to izkraušanas ostās līdz pat mazumtirdzniecības cenām.

Šobrīd liela daļa pētījumam nepieciešamās informācijas jau ir iegūstama, izmantojot EK pieejamās esošās informācijas sistēmas. Projekta īstenošanai apkopoto datu un datu vidējo vērtību ieguve pamatā paredzēta no elektroniskajām datu sistēmām automātiski. Ņemot vērā, ka pētījuma gaitā nav paredzēts izmantot individuālos datus, uzņēmējiem nevajadzētu rasties bažām par oficiāli iesniegto finanšu rādītāju un ekonomisko datu iespējamo izmantošanu.

Tāpat Jūrlietu un zivsaimniecības ģenerāldirektorāta pārstāvis tikšanās laikā informēja, ka projekta realizēšanai plānotās darbības neradīs būtisku slodzi projektā iesaistīto ES dalībvalstu administrācijām.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais