Latvija un Krievija vienojas palielināt divpusējo autopārvadājumu atļauju skaitu

Krievijas puse piekrīt Latvijas ekspertu ierosinājumam palielināt divpusējo un tranzīta kravu autopārvadājumu atļauju skaitu 2011. gadam.

Šis jautājums plašāk tiks skatīts abu valstu Jauktās komisijas autotransporta jautājumos nākamajā sēdē, kas paredzēta šā gada vasarā Rīgā.

Abas puses atzina, ka kravu autopārvadājumu apjoms 2011. gadā ir pieaudzis. Latvijas puse arī apliecināja, ka netiks ierobežots Latvijas divpusējo un tranzīta atļauju skaits Krievijas autopārvadātājiem.

Šāds lēmums pieņemts Latvijas un Krievijas Starpvaldību komisijas (SVK) Transporta darba grupas sēdē, kas norisinājās no 7. līdz 8. jūnijam Rīgā.

Transporta darba grupas dalībnieki klātienē iepazinās ar Rīga – Maskava (E22) ceļa pašreizējo stāvokli un tā rekonstrukcijas darbiem Latvijā. Puses atzina, ka uzlabojumi šajā virzienā abām valstīm jāveic saskaņoti. Minētā autoceļa rekonstrukcija un paplašināšana veicinās arī tranzītu uz Latvijas lielākajām ostām – Rīgu, Ventspili un Liepāju.

Puses arī vienojās pēc iespējas ātrāk realizēt Latvijas un Krievijas starptautisko autopārvadātāju kopīgo projektu par prāmju līniju uz Eiropas valstīm. Ņemot vērā palielināto autopārvadājumu apjomu un lielo automašīnu pieplūdumu Latvijas – Krievijas robežkontroles punktos, līdz jūlija beigām paredzēts izstrādāt konkrētus priekšlikumus, lai nodrošinātu paātrinātu kontroli kravu pārvadātājiem, kuri veic multimodālos pārvadājumus - savienojot autotransportu un jūras ceļus.

Sēdes laikā tika pievērsta uzmanība nepieciešamībai palielināt robežkontroles punktu caurlaidību. Tādēļ tika nolemts līdz augustam veikt to monitoringu, savukārt septembrī abu valstu kompetentās institūcijas sagatavos priekšlikumus robežkontroles punktu modernizācijai.

Tāpat abu valstu eksperti iepazinās ar Rīga – Maskava ātrvilciena projekta īstenošanas variantu priekšizpētes rezultātiem un nolēma izveidot abu valstu ekspertu darba grupu, lai veiktu papildus ekonomisko izvērtējumu. Puses atzina, ka jārisina arī robežšķērsošanas jautājums, nodrošinot alternatīvas iespējas vajadzīgo pārbaužu veikšanai atbilstoši starptautiskas ātrgaitas kustības prasībām.

Abu valstu eksperti atzina, ka sadarbība transporta jomā starp abām valstīm tiek veiksmīgi attīstīta, un arī ikdienā dažādi jautājumi tiek kopīgi risināti, lai veicinātu efektīvu sadarbību kā autotransporta tā arī dzelzceļa un aviācijas jomās.

SVK Latvijas puses darba grupas vadītājs ir Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss. Savukārt Krievijas delegācijas vadītājs ir Krievijas Transporta ministrijas Starptautisko sakaru departamenta direktors Aleksandrs Andrejevs. Nākamā SVK Transporta darba grupas sēde notiks Krievijā.

Ekonomika

Augstākā tiesas (AT) atcēlusi Kurzemes apgabaltiesas lēmumu, ar kuru tā nosprieda nosūtīt pirmajai instancei jaunai izskatīšanai lietu par SIA "Atkritumu apsaimniekošanas sabiedrība "Piejūra"" izvairīšanos no dabas resursu nodokļu nomaksas, aģentūru LETA informēja tiesā.

Svarīgākais