Latvija ar Ukrainu, Turciju un Ķīnu attīstīs tranzīta koridorus

Lai vienotos par tranzīta koridoru attīstīšanas iespējām un definētu turpmākos soļus šim uzdevumam, satiksmes ministrs Uldis Augulis Vācijā, Starptautiskā transporta foruma sammita laikā ticies ar Ukrainas, Turcijas un Ķīnas transporta ministriju vadību.

Ar Ukrainas infrastruktūras ministra pirmo vietnieku Volodimiru Korņijenko tika panākta vienošanās par to, ka Latvijas, Igaunijas un Baltkrievijas dzelzceļa un loģistikas uzņēmumu eksperti tiksies Ukrainā un apspriedīs konteinerkravu formēšanas jautājumus Odesas vai Iļjičevskas ostā. Septembrī vai oktobrī konteinervilciena „Zubr” popularizēšanai tiks rīkota tā prezentācija Stambulā, Turcijā, kurā aicinātas piedalīties visas iesaistītās puses. Turcijas transporta un komunikācijas ministrs Mehmets Habiba Soluka gatavojas uzaicināt plašu ieinteresēto Turcijas uzņēmumu loku, kā arī Ziemeļvalstu pārstāvjus, lai iepazīstinātu ar konteinervilciena izmantošanas iespējām. Viņš arī uzsvēra, ka turki ir ļoti ieinteresēti atbalstīt Latvijas centienus attīstīt „Zubr”.

Savukārt Ķīnas transporta ministra vietnieku Gao Hongfengu Augulis iepazīstinājis ar Latvijas priekšrocībām kravu tranzīta nodrošināšanā starp Ķīnu un Eiropu.

Latvijas uzņēmēji ir ieinteresēti piedalīties Ķīnas preču transportēšanā gan pa sauszemi, gan jūru.

Šobrīd starp Latviju un Centrālāzijas valstīm kursē ES vienīgais regulārais konteinervilciens „Baltica–Transit”, kurš savieno Baltijas valstu ostas ar Kazahstānu, Kirgizstānu, Tadžikistānu un Uzbekistānu. „Lai nodrošinātu, ka „Baltica-Transit” ar kravām regulāri kursē abos virzienos, ir nopietni jāizvērtē iespējas tā maršrutu pagarināt līdz Ķīnas Rietumu provincei Urumči,” uzsvēra Augulis.

Ķīnas pārstāvis apliecinājis vēlmi meklēt iespējami efektīvākos tranzīta ceļus preču nogādāšanai Eiropā.

Ja konteinervilciens „Zubr” bez pārkraušanas, izmantojot dzelzceļa prāmi Melnajā jūrā, pārvadātu kravas no Baltijas vai Skandināvijas valstīm līdz Turcijai un perspektīvā pat Indijai, turkiem tas varētu šķist ļoti pievilcīgs piedāvājums. Tāpat viņiem varētu būt saistoša arī iespēja konteinervilcienam pievienot specializētas dzelzceļa platformas kravas autotransporta pārvadājumiem.

STF sammits tiek rīkots reizi gadā, un šogad tā tēma ir „Transports sabiedrībai”. Pasākums pulcē ministrus, biznesa līderus, pētniekus un nevalstisko organizāciju pārstāvjus no 52 valstīm.

Ekonomika

Lauksaimniecības nevalstiskās organizācijas turpina iebilst Zemkopības ministrijas (ZM) piedāvājumam eksportējamo liellopu sertifikācijā pāriet no samaksas par inspektora šim darbam veltīto laiku uz fiksētu maksu par katru dzīvnieku.

Svarīgākais