Jāpārskata valsts subsīdiju politika starppilsētu pārvadājumiem

Baltijas pasažieru pārvadājumu uzņēmums Lux Express rosina atvērt starppilsētu pasažieru pārvadājumu tirgu brīvai konkurencei, regulējot vienīgi atiešanas laikus.

Lux Express pārstāvji uzskata, ka tādejādi tiktu būtiski samazinātas valsts subsīdijas iekšzemes pārvadājumiem. Šāda sistēma jau šobrīd veiksmīgi darbojas Igaunijā.

"Slēdzot starppilsētu komercreisus, Latvijas valdība ir izveidojusi apstākļus, kuros pasažieru pārvadātājs vairs nav ieinteresēts strādāt efektīvi. Turklāt šobrīd vairs nav iespējams objektīvi novērtēt, kuri maršruti ir ekonomiski izdevīgi, bet kuri nav. Tā vietā, valdība gadu no gada sedz pārvadātāju zaudējumus. No pārvadātāja ir noņemta jebkāda atbildība vai vēlme attīstīt savu biznesu," skaidro Lux Express valdes priekšsēdētājs Hannes Saarpuu.

Lux Express pārstāvji uzskata, ka Latvijā būtu precīzi jānodefinē publiskie maršruti, kas iedzīvotājiem ir nepieciešami publisko pakalpojumu saņemšanai. Tikai šiem maršrutiem vajadzētu valsts subsīdijas. "Starp publiskajiem maršrutiem nedrīkst likt vienādības zīmi ar nerentablajiem maršrutiem. Tieši šeit veidojās lielais subsīdiju apjoms. Latvijā būtu rūpīgi jāpārskata, pēc kuriem maršrutiem ir pieprasījumus un kurus būtu jāslēdz," norāda H. Saarpuu.

Jau vēstīts, ka pasažieru pārvadātāji ceturtdien, protestējot pret finansējuma samazināšanu sabiedriskajam transportam, neizpildīja daļu no plānotajiem reisiem. Brīdinājuma protesta akciju organizēja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija sadarbībā ar Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrību, Latvijas Pašvaldību savienību un plānošanas reģioniem.

Ekonomika

Saistībā ar e-adreses problēmām ir apzinātas amatpersonas, kuras nav atbildīgi pildījušas savus darba pienākumus, un tām līdz pirmdienai, 16.decembrim, ir jāiesniedz rakstiski paskaidrojumi, žurnālistus piektdien informēja Valsts digitālās attīstības aģentūras (VDAA) direktors Jorens Liops.

Svarīgākais