Cūkgaļa Latvijā ir dārgāka nekā vidēji ES

© f64.lv, Ilze Zvēra

Latvijā cūkgaļas cena šogad februārī bija vidēji divas reizes augstāka nekā 2022.gada attiecīgajā mēnesī un par 6,9% augstāka nekā janvārī, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Vienlaikus Eiropas Savienībā (ES) cūkgaļas cena 2023.gada februārī bija vidēji par 64,5% augstāka nekā 2022.gada februārī. Tostarp Vācijā cūkgaļas cena gada laikā pieaugusi par 73,4%, Lietuvā - par 85,1%, Dānijā - par 38,1%, Polijā - par 80,4%, bet Igaunijā - par 46,3%.

Publiskotie dati arī liecina, ka cūkgaļa februārī Latvijā bija par 4,8% dārgāka nekā vidēji ES, proti, ES cūkas liemeņa tirgus cena februārī bija vidēji 217,49 eiro par 100 kilogramiem, savukārt Latvijā - 227,95 eiro par 100 kilogramiem.

Tajā pašā laikā Igaunijā cūkas liemeņa tirgus cena februārī bija 204,86 eiro par 100 kilogramiem, Vācijā - 228,57 eiro, Dānijā - 170,67 eiro, Polijā - 222,51 eiro, bet Lietuvā - 218,49 eiro par 100 kilogramiem.

Departamentā atzīmē, ka 2022.gadā līdz decembrim salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu nokauto dzīvnieku skaits ES ir samazinājies par 5,1%, savukārt Latvijā palielinājies par 5,6%. Vienlaikus saražotās gaļas daudzums ES attiecīgajā periodā samazinājies par 5,6%, bet Latvijā pieaudzis par 3,8%.

ZM norāda, ka ES importa apmēri 2023.gada janvārī samazinājušies par 11,4%, tostarp imports pieauga no Šveices par 68,7% un Norvēģijas - par 11,2%, bet samazinājās no Čīles - par 27%.

Tikmēr ES eksporta apmēri 2023.gadā janvārī samazinājās par 12,8%. Eksports palielinājās uz Japānu - par 10,1%, savukārt samazinājās uz Ķīnu - par 4,1%, Dienvidkoreju - par 35,7% un Filipīnām - par 32,1%.

Galvenie cūku produktu eksportētāji pasaulē 2023.gada novembrī bija ES, ASV, Kanāda un Brazīlija.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais