Cūkgaļas cena Latvijā janvārī bija ievērojami augstāka nekā pirms gada

© f64.lv, Romāns Kokšarovs

Latvijā cūkgaļas cena šogad janvārī bijusi vidēji par 72,1% augstāka nekā 2022.gada attiecīgajā mēnesī, bet par 5,4% zemāka nekā decembrī, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Vienlaikus Eiropas Savienībā (ES) cūkgaļas cena 2023.gada janvārī bija vidēji par 54,1% augstāka nekā 2022.gada janvārī. Tostarp Vācijā cūkgaļas cena gada laikā pieaugusi par 61,3%, Lietuvā - par 59,5%, Dānijā - par 37,1%, Polijā - par 60,8%, bet Igaunijā - par 36,7%.

Publiskotie dati arī liecina, ka cūkgaļa janvārī Latvijā bija par 5,1% dārgāka nekā vidēji ES, proti, ES cūkas liemeņa tirgus cena janvārī bija vidēji 202,78 eiro par 100 kilogramiem, savukārt Latvijā - 213,19 eiro par 100 kilogramiem.

Tajā pašā laikā Igaunijā cūkas liemeņa tirgus cena janvārī bija 194,85 eiro par 100 kilogramiem, Vācijā - 209,02 eiro, Dānijā - 176,60 eiro, Polijā - 205,19 eiro, bet Lietuvā - 207,32 eiro par 100 kilogramiem.

Departamentā atzīmē, ka 2022.gadā līdz novembrim salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu nokauto dzīvnieku skaits ES ir samazinājies par 4,6%, savukārt Latvijā palielinājies par 6,3%. Vienlaikus saražotās gaļas daudzums ES attiecīgajā periodā samazinājies par 5,2%, bet Latvijā pieaudis par 4,6%.

ZM norāda, ka ES importa apmēri 2022.gada 11 mēnešos palielinājās par 12,9%, tostarp imports pieauga no Čīles, bet par 4,1% samazinājās no Šveices un par 18,7% - no Norvēģijas.

Tikmēr ES eksporta apmēri 2022.gadā 11 mēnešos samazinājās par 16,5%. Eksports palielinājās uz Japānu - par 22,7%, Filipīnām - par 20,5% un Dienvidkoreju - par 11,9%. Savukārt cūku produkcijas eksports uz Honkongu samazinājās par 49,6%, Ķīnu - par 40,1% un ASV - par 6,1%.

Galvenie cūku produktu eksportētāji pasaulē 2022.gadā līdz novembrim bija ES, ASV, Kanāda un Brazīlija.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais