Cūkgaļas cena decembrī bijusi ievērojami augstāka nekā pirms gada

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Latvijā cūkgaļas cena pērn decembrī bijusi vidēji par 93,7% augstāka nekā 2021.gada attiecīgajā mēnesī, un par 14,3% augstāka nekā novembrī, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Vienlaikus Eiropas Savienībā (ES) cūkgaļas cena 2022.gada decembrī bija vidēji par 55,3% augstāka nekā 2021.gada decembrī. Tostarp Vācijā cūkgaļas cena gada laikā pieaugusi par 59,9%, Lietuvā - par 77,6%, Dānijā - par 39,2%, Polijā - par 67%, bet Igaunijā - par 39,7%.

Publiskotie dati arī liecina, ka cūkgaļa decembrī Latvijā bija par 10,3% dārgāka nekā vidēji ES, proti, ES cūkas liemeņa tirgus cena decembrī bija vidēji 204,37 eiro par 100 kilogramiem, savukārt Latvijā - 225,45 eiro par 100 kilogramiem.

Tajā pašā laikā Igaunijā cūkas liemeņa tirgus cena pērn decembrī bija 192,51 eiro par 100 kilogramiem, Vācijā - 208,32 eiro, Dānijā - 185,73 eiro, Polijā - 213,48 eiro, bet Lietuvā - 211,40 eiro par 100 kilogramiem.

Departamentā atzīmē, ka 2022.gadā līdz oktobrim salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu nokauto dzīvnieku skaits ES ir samazinājies par 4,6%, savukārt Latvijā palielinājies par 8,9%. Vienlaikus saražotās gaļas daudzums ES attiecīgajā periodā samazinājās par 5,2%, bet Latvijā pieauga par 7,4%.

Jau ziņots, ka ES importa apmēri 2022.gada desmit mēnešos palielinājās par 13,6%, tostarp imports pieauga no Čīles, bet par 4,2% samazinājās no Šveices un par 24,2% - no Norvēģijas.

Tāpat ziņots, ka ES eksporta apmēri 2022.gadā desmit mēnešos samazinājās par 18,1%. Eksports palielinājās par 27,4% uz Japānu, par 30,8% - uz Filipīnām un par 32,4% uz Dienvidkoreju. Tikmēr cūku produkcijas eksports par 54% samazinājās uz Honkongu un par 47% - uz Ķīnu.

Galvenie cūku produktu eksportētāji pasaulē 2022.gadā līdz oktobrim bija ES, ASV, Kanāda un Brazīlija.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais