Gada nogalē gaļas ražotāju cenas augušas visā Baltijā

Pēdējo trīs gadu laikā cūkgaļas iepirkuma cena, salīdzinot arLietuvu un Igauniju, Latvijā ir bijusi diezgan augsta, kaut gan tā ir bijusi viszemākā pēdējo gadu laikā - 2010.gadā tā ir bijusi par 8 % zemāka kā 2009.gadā un par 16% zemāka kā 2008.gadā, liecina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) rīcībā esošā informācija.

Neskatoties uz to, Latvijā cenas ir bijušās vissvārstīgākās ar lielākiem cenu diapazoniem - no 0.93 Ls/kg 2010.gada janvārī un martā, līdz pat 1.35 Ls/kg 2008.gada septembrī un oktobrī. Visstabilākā cūku iepirkuma cena Baltijā pēdējos trīs gadus ir bijusi Igaunijā - 2010.gada janvārī un aprīlī 0.99 Ls/kg viszemākā, bet 2008.gada septembrī bija visaugstākā cena - 1.20Ls/kg.

Liellopu gaļas iepirkuma cenas viszemākās Baltijas valstīs ir bijušas Latvijā, visstabilākās Igaunijā, bet visaugstākās Lietuvā.

2008.gadā Latvijā bija zemākās sviesta ražotāju cenas Baltijas valstīs, bet 2010.gadā tās jau bija visaugstākās Baltijā. 2010.gadā sviesta ražotāju cenas Latvijā pieauga par 36% salīdzinot ar gadu iepriekš. Vislielākās sviesta ražotāju cenu svārstības pēdējos trīs gados ir bijušas Igaunijā - 2.51Ls/kg 2008.gada janvārī un 1.34 Ls/kg 2009.gada martā un aprīlī.

Piena iepirkuma cenas pēdējos gados visās Baltijas valstīs ir bijušas ar līdzīgām svārstībām, bet zemākās cenas ir bijušas Lietuvā, bet Igaunijā augstās iepirkuma cenas Baltijā.

Pārtikas kviešu un rudzu iepirkuma cenas visās trijās Baltijas valstīs ir bijušas aptuveni vienādas un 2010.gada otrajā pusē ir sasniegušas augstāko līmeni pēdējo trīs gadu laikā.

“Visās trijās Baltijas valstīs pagājušā gada otrajā pusē būtiski palielinājās ražotāju cenas, kas ļaus zemniekiem uzelpot pēc iepriekšējā ļoti saspringtā un smagā perioda.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.