Tiešās tirdzniecības tirgus pērn pieaudzis par 13,4%

 
©f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Pērn kopējais mazumtirdzniecības apjoms tiešās tirdzniecības nozarē Latvijā pieauga par 13,4%, un sasniedza 84 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), informē Baltijas Tiešās tirdzniecības asociācijas ģenerālsekretārs Gintauts Zalecks.

Tikmēr cilvēku skaits, kas sadarbojas ar tiešās tirdzniecības uzņēmumiem, palielinājās par 3% un bija vairāk nekā 66 000 cilvēku.

Zalecks norāda, ka pērn, neskatoties uz pastāvošajiem karantīnas ierobežojumiem, tiešās tirdzniecības uzņēmumi un to pārdevēji strādāja jaunas realitātes apstākļos un spēja apvienot personīgo pārdošanu ar tirdzniecību virtuālajā telpā.

Covid-19 dēļ klātienes tikšanās ierobežojumu laikā tiešās tirdzniecības uzņēmumu pārdevēji aktīvi izmantoja sociālos tīklus, virtuāli organizēja konsultācijas un preču demonstrācijas, kas sniedza papildu iespējas ne tikai konsultēt un apkalpot esošos klientus, bet arī atrast jaunos.

Covid-19 pandēmijas laikā cilvēki vairāk uzmanības pievērsa savai veselībai, tāpēc pērn pieaudzis pieprasījums pēc labsajūtas un ar veselības uzlabošanu saistītām precēm, kā arī palielinājās šo preču pārdošanas apjoms.

Salīdzinot rezultātus Baltijas valstīs, 2021.gadā tiešās tirdzniecības apjoms Lietuvā pieauga par 12,2% un bija 108 miljoni eiro, savukārt Igaunijā tas pieauga par 4,4%, sasniedzot 54 miljonus eiro. Vienlaikus personu skaits, kas sadarbojas ar tiešās tirdzniecības uzņēmumiem, pieauga par 4% Lietuvā un par 1,2% Igaunijā, attiecīgi sasniedzot 87 000 un 43 000 nodarbināto.

Pērn kopējais pārdošanas apgrozījums tiešās tirdzniecības industrijā Baltijas valstīs sasniedza teju 246 miljonus eiro, tikmēr cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, bija gandrīz 196 000.

Saskaņā ar Eiropas Tiešās tirdzniecības asociācijas "Seldia" datiem, Eiropas Savienības valstu tiešās tirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums 2021.gadā bija vairāk nekā 28,1 miljards eiro.