"Mogotel" prognozē, vai tuvākajā laikā viesnīcu nozare piedzīvos strauju cenu kāpumu

© f64.lv, Raitis Plauks

Neskatoties uz straujo izmaksu kāpumu, viesnīcu nozarē tuvākajā laikā cenas, visticamāk, nepalielināsies, taču notiek viesnīcu segmentācija lētajā un luksusa virzienā, intervijā aģentūrai LETA stāstīja Latvijas viesnīcu operatora SIA "Mogotel" attīstības direktors Ivans Dokicāns.

Viņš uzvēra, ka viesnīcas ļoti tieši izjūt augošās energoresursu cenas, īpaši SPA viesnīcas ar lielu elektrības patēriņu. "Mēs enerģijas cenas nekādi nespējam ietekmēt, un tas, kas šobrīd notiek, ir ārprāts. Energoresursu cenas ir ļoti liels izaicinājums visai industrijai," teica Dokicāns, piebilstot, ka tikpat strauji aug pārtikas cenas un darbaspēka izmaksas.

Jautāts, kā pieaugošās izmaksas ietekmēs pakalpojumu cenas viesmīlības nozarē, "Mogotel" attīstības direktors atzina, ka tas nenozīmē automātisku sadārdzinājumu.

"Tas nav tik viennozīmīgi. Esmu runājis ar kolēģiem Eiropā, kuri dzīvo daudzmaz stabila tirgus apstākļos jau ilgi. Izmaksas pieaug, bet tas nenozīmē, ka cenas uzreiz kāpj. Sākotnēji palielinās izmaksas un tikai pēc laika pieaug arī viesnīcu cenas. Viesnīcu bizness atrodas starp šiem diviem spiedieniem - pieaugošām izmaksām un pieprasījumu. Ja pieprasījuma nav, tad cenas vari celt, cik gribi, pieprasījuma vienalga nebūs," teica Dokicāns.

Tādējādi viņš pauda viedokli, ka viesnīcu nozarē cenu palielināšana tuvākajā laikā nenotiks. "Mēs neredzam, ka šogad un nākamgad būtu sagaidāms viesnīcu pakalpojumu cenu pieaugums, bet, protams, ilgākā laika periodā viesnīcu pakalpojumi vai nu kļūs nekvalitatīvāki, piemēram, istabas kļūs mazākas, retāk tīrīs viesnīcu numurus, brokastis kļūs daudz sliktākas, vai kļūs dārgāki," stāstīja "Mogotel" attīstības direktors.

Dokicāns atzīmēja, ka Eiropā viesnīcu nozarē ir divi galvenie virzieni, kas šobrīd tiek attīstīti. "Ir "select service", kurā nav iekļauts nekas, nav minibāra, nav bāra, nav vakariņu restorānā, vien vienkāršas brokastis, bet otrs virziens ir luksuss, kur cilvēki maksā par servisu. Piemēram, "select service" maksā 100 eiro par nakti, bet luksusa serviss - jau 500 eiro pa nakti. Viss, kas ir pa vidu, lēnām, pakāpeniski izzūd. Tā notiek adaptēšanās esošajai tirgus situācijai. Kad ekonomiskā situācija iet uz augšu, tad arī attīstās vidējais tirgus virziens. Jebkurā krīzē notiek polarizācija tieši šajos divos segmentos - lētajā un luksusa. Mēs uz to visu skatāmies pozitīvi un turpināsim strādāt," viņš sacīja.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais