Nākamgad atjaunos pasažieru vilcienu satiksmi starp Latviju un Baltkrieviju

Dzelzceļa pasažieru satiksmi starp Latviju un Baltkrieviju plānots atjaunot nākamgad - vasarā tas kursēs ik dienas, pārējā laikā - noteiktajos datumos, Saeimas deputātus vēstulē informē satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Vilciens kursēšot, ievērojot paritātes principu - viens Latvijas formējuma sastāvs, viens Baltkrievijas formējuma sastāvs.

2011./2012.gadā vilcienu kustības grafika perioda pasažieru plūsma tiek plānota ap 83 500 pasažieriem, pieņemot, ka ar piedāvāto braukšanas maksu cilvēki braucienam izvēlēsies dzelzceļa transportu.

Tiek plānots, ka SIA "LDZ Cargo" zaudējumi no vilciena Rīga-Minska kursēšanas pirmajā gadā būs līdz 445 000 latu.

Kā iespējamos riskus ministrs min faktu, ka pasažieru plūsma var izrādīties mazāka, nekā tiek plānota, kā arī to, ka pastāvošais vīzu režīms starp Latviju un Baltkrieviju ir traucējošs faktors pasažieru plūsmas pieaugumam.

Vienlaikus Satiksmes ministrija lēš, ka, ievērojot konkurētspējīgo braukšanas maksu, var prognozēt pasažieru plūsmas pieaugumu 7%-10% robežās katru gadu, kas ļautu SIA "LDZ Cargo" 2016./2017.gada vilcienu kustības grafika periodā sasniegt pozitīvu ekonomisko rezultātu no vilciena kursēšanas, pie nosacījuma, ka izmaksas nepalielināsies.

Kaut arī SIA "LDZ Cargo" vilciena kursēšanas pirmo gadu noslēgs ar zaudējumiem, kas varētu sasniegt 445 000 latu, kopumā valsts AS "Latvijas Dzelzceļš" koncerns, saņemot maksu par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, maksu par vagonu tehniskās apkopes punktu, informatīvā skaitļošanas centra un citiem pakalpojumiem, varētu darboties bez zaudējumiem.

Tādējādi, ņemot vērā iespējamo pozitīvo ekonomisko efektu nākotnē un darbību bez zaudējumiem koncerna mērogā, valsts institūcijas varētu atbalstīt šāda maršruta atklāšanu, teikts Auguļa vēstulē.

Plānots, ka kupeju vagonos biļetes cena būs 34 lati, vietkaršu vagonos - 21,51 lats, bet kopējos vagonos - 12,83 lati. Baltkrievijas dzelzceļš gan bija piedāvājis zemākas cenas - kupeju vagonā 18,01 lats, vietkaršu vagonos 11,34 lati, bet kopējā vagonā 8,07 lati.

Latvijas puse uzskata, ka Baltkrievijas dzelzceļa piedāvātā braukšanas maksa ir noteikta par zemu salīdzinājumā ar konkurējošo transporta līdzekļu biļetes cenu.

Ekonomika

Sarunās ar Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" stratēģisko investoru notiek virzība uz akcionāru līguma noslēgšanu, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Svarīgākais